کد خبر: 281318
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۳:۲۳:۰۰
| |

السیسی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب به تونس سفر کرد

درحالی که پیش از این منابع تونسی گزارش داده بودند که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به دلیل شرایط امنیتی قاهره و همچنین اعتراض های مردمی در تونس به حضور وی در این کشور از شرکت در نشست اتحادیه عرب عذارخواهی کرده بود، امروز با تغییر موضع خود به تونس سفر کرد.

السیسی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب به تونس سفر کرد
کد خبر: 281318
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۳:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| السیسی امروز یکشنبه قاهره را با هدف شرکت در نشست اتحادیه عرب به مقصد تونس ترک کرد. پیش از این منابع تونسی به نقل از دفتر ریاست جمهوری تونس اعلام کرده بودند که السیسی به دلیل شرایط امنیتی در قاهره از شرکت در نشست اتحادیه عرب عذرخواهی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری المصریون، نورالدین بن تیشه مشاور سیاسی رئیس جمهوری تونس اعلام کرده بود که دلیل عذرخواهی رئیس جهوری مصر از سفر نکردن به تونس به شرایط داخلی مصر و خارج از این کشور ازمی گردد.


این درحالی بود که جمعی از فعالان مدنی مصری نیز اعلام کرده بودند که دلیل مشارکت نکردن السیسی در نشست سران اتحادیه عرب در تونس این است که این کشور حاضر به استقبال از یک کودتاچی نیست.


ارتش مصر به فرماندهی عبدالفتاح السیسی در ژوئیه 2013 با کودتایی «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر را کنار زد. سی امین نشست عادی سران اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) 31 مارس (11فروردین ماه) در تونس برگزار می شود.


این نشست در حالی آغاز به کار می کند که حدود نیمی از رهبران کشورهای عربی در آن غایب خواهند بود. «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان و «عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس جمهور الجزایر، «سلطان بن قابوس» سلطان عمان، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین، «محمد ششم» شاه مغرب و «خلیفه بن زاید» رئیس امارات از غایبان بزرگ سی امین اجلاس سران اتحادیه عرب در تونس می باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها