کد خبر: 281530
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۵:۱۸:۲۰
| |

صلیب سرخ جهانی:

تحریم‌ها مانع ارسال کمک‌های انسانی است

رئیس صلیب سرخ جهانی از سیاسی شدن کمک‌های انسانی انتقاد کرد و گفت: تحریم‌های سنگین مانع از اقدامات بشردوستانه بی‌طرف و عادلانه شده است.

تحریم‌ها مانع ارسال کمک‌های انسانی است
کد خبر: 281530
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۵:۱۸:۲۰

اعتمادآنلاین| پیتر مائورو در نشست شورای امنیت که با موضوع حقوق بین‌المللی بشردوستانه برگزار شد، گفت: در بسیاری از نقاط جهان، فضای عملیات انسان دوستانه بی طرفانه در معرض تهدید است.


وی ادامه داد: کرامت انسانی نادیده گرفته می شود، اجرایی شدن قانون زیر سوال می‌رود، کمک‌های انسانی، سیاسی و برای پیشبرد اهداف سیاسی یا کنترل مردم به صورت عمدی ربوده می شود.


رئیس صلیب سرخ جهانی اضافه کرد: حملات تروریستی با توجه به ماهیت طبیعی آن بسیاری از مفاهیم مناسب همچون احتیاط و تمایز که هسته رفتارهای مبارزاتی است را ویران می کنند.


مائورو یادآور شد: علاوه بر این، اقدامات بشردوستانه بی‌طرفانه و منصفانه توسط رژیم تحریم‌های سنگین و اقدامات ضد تروریسم با مانع مواجه می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های بشردوستانه به طور فزاینده‌ای از سوی نیروهای مسلح دولتی و غیردولتی تحت فشار قرار می‌گیرند، زیرا هر دو برای رسیدن به اهداف خود، مردم غیرنظامی و بازیگران بشردوستانه را به گروگان می گیرند.


آمریکا بیشترین تحریم های یکجانبه را علیه افراد و نهادهای مختلف در جهان اعمال کرده است که این مساله درباره ایران شامل شدیدترین تحریم‌ها اعم از تحریم‌های بانکی، مبادلات پولی، کشتیرانی، هواپیمایی و فروش نفت و پتروشیمی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها