کد خبر: 281854
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۲:۲۲:۵۲
| |

کاندیدای اپوزیسیون ترکیه هم‌چنان خود را پیروز انتخابات می‌داند

کاندیدای حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه که توانسته در انتخابات اخیر شهرداری‌ها در استانبول پیروز شود، بعد از بازشماری آرا در 17 منطقه از 39 منطقه شهری با بیش از 18 هزار رای همچنان پیشتاز است.

کاندیدای اپوزیسیون ترکیه هم‌چنان خود را پیروز انتخابات می‌داند
کد خبر: 281854
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۲:۲۲:۵۲

اعتمادآنلاین| اواخر روز پنجشنبه پس از اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دستور بازشماری آرا را داد مقام‌های انتخاباتی، بازشماری آرای انتخابات اخیر را بیشتر از آنچه که قرار بود، آغاز کردند.

در همین رابطه اکرم امام‌اوغلو، کاندیدای حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه که توانسته بر بنعالی ییلدیریم، نماینده حزب حاکم اردوغان یعنی عدالت و توسعه پیروز شود، به شبکه فاکس تی‌وی ترکیه گفت که وی انتظار ندارد فاصله‌ای که در ‌بازشماری آرا تاکنون میان وی و نماینده حزب حاکم وجود دارد، از بین برود.

به اعتقاد وی بازشماری آرا تا روز یکشنبه به پایان می‌رسد و از دیدگاه وی اختلاف 18 هزار تا 20 هزار رای میان دو نماینده پیشرو حفظ می‌شود.

او گفت 119 هزار 652 رای نامعتبر بازشماری شده که از این میان 2184 رای به نفع حزب عدالت و توسعه و 785 رای هم به نفع حزب مردم جمهوری‌خواه محاسبه شده است.

حزب حاکم هم‌چنین خواستار بازبینی آرا در آنکارا که در آن نیز شکست خورده، شده است.

اگر شکست حزب حاکم در این دو شهر تایید شود این امری بسیار دردناک برای حزب عدالت و توسعه خواهد بود که طی 25 سال گذشته کنترل شهرداری‌های این دو شهر را در دست داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها