کد خبر: 282059
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۰:۲۷:۵۷
| |

سازمان ملل نسبت به عواقب اخراج آسانژ از سفارت اکوادور در لندن هشدار داد

بازرس رسیدگی به امور شکنجه سازمان ملل از اکوادور خواست تا مؤسس ویکی‌لیکس را از سفارت این کشور در لندن اخراج نکند.

سازمان ملل نسبت به عواقب اخراج آسانژ از سفارت اکوادور در لندن هشدار داد
کد خبر: 282059
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۰:۲۷:۵۷

اعتمادآنلاین| «نیلز ملزر» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه نگرانی خود را بابت سلامت جولیان آسانژ، مؤسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس ابراز داشته و گفت که وضعیت سلامت وی به شدت در معرض خطر است و اگر وی را از سفارت اکوادور در لندن اخراج کنند، احتمالاً توسط مقام‌های انگلیس بازداشت شده و به آمریکا مسترد می‌شود.

به گفته برخی از نزدیکان به مؤسس ویکی‌لیکس، اقداماتی برای اخراج آسانژ از سفارت اکوادور در لندن که قریب به هفت سال است در آن به سر می‌برد، صورت گرفته است. این اقدامات پس از آن مطرح شده که لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور گفت که آسانژ دائماً قوانین مربوط به پناهندگی خود را نقض کرده است.

مورنو روز سه شنبه گذشته گفته بود که آسانژ حق هک حساب‌ها یا مکالمات تلفنی شخصی را ندارد و نمی‌تواند در امور سیاسی کشورهای دیگر به ویژه آنهایی که روابط دوستانه‌ای با اکوادور دارند، مداخله کند.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین گفت: چنین واکنشی می‌تواند آسانژ را در معرض خطر جدی مربوط به نقض حقوق بشر شامل آزادی بیان، برگزاری دادگاهی عادلانه و در معرض رفتاری غیرانسانی و دور از شأن قرار دهد.

وی ادامه داد: من از دولت اکوادور می‌خواهم تا زمانیکه حفظ حقوق انسانی آسانژ تضمین نشده از اخراج و بیرون کردن او از سفارت دست برداشته و آن را به حالت تعلیق درآورد.

در همین حال، وکیل آسانژ نیز اعلام کرده که شواهدی از آمادگی دولت کیتو برای اخراج موکلش از سفارت اکوادور در لندن وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها