کد خبر: 287304
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۳۴:۰۰
| |

گاردین:

اصلی‌ترین هدف ترامپ، تحریک ایران به خروج از برجام است

روزنامه بریتانیایی گاردین در مطلبی نوشت: اصلی‌ترین هدف ترامپ، تحریک ایران به خروج از برجام است اما ایران زرنگ‌تر از آن است که در این تله بیفتد.

اصلی‌ترین هدف ترامپ، تحریک ایران به خروج از برجام است
کد خبر: 287304
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه بریتانیایی گاردین امروز نوشت: هند احتمالا پس از انتخاباتش خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند اما چین اگر بخواهد به خرید نفت از ایران ادامه بدهد راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا دارد. تمدید نکردن معافیت ها برای خریداران نفت ایران از سوی واشنگتن، با هدف فشار بر تهران برای خروج از توافق هسته ای 1+5 تا پیش از اکتبر 2020 یعنی پایان تحریم تسلیحاتی ایران توسط سازمان ملل، اجرا می‌شود.

گاردین افزود: دولت 'دونالد ترامپ' روز گذشته در گامی تازه که از سوی متحدان کلیدی آن با هدف مجبور کردن تهران جهت ترک توافق هسته ای قلمداد شد، اعلام کرد دیگر معافیت تحریم های نفتی 8 کشور تمدید نمی شود.


«مایک پمپئو» وزیرخارجه ایالات متحده پس از این اعلام، در جمع خبرنگاران در وزارت امور خارجه گفت: هدف ساده است؛ محروم کردن یک رژیم غیرقانونی از منابعی که سبب بی ثباتی خاورمیانه شده است.


اما متحدان اروپایی ترامپ این تازه ترین حرکت دولت ترامپ در راستای کارزار فشار حداکثری را به عنوان اقدامی مبهم برای مجبور کردن تهران جهت خروج از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) می بینند.


یک دیپلمات اروپایی که نخواست نامش فاش شود، در این مورد گفت: فکر می کنم که هدف دولت ایالات متحده ائتلاف جهانی علیه ایران است و برای انجام این کار، آنها قصد دارند ایران را مجبور به قصور در برجام کنند، اما اینگونه تلاش ها تاکنون به طور کامل شکست خورده است.


این دیپلمات اروپایی افزود: اگر سیاست تغییر رژیم هدف دولت ایالات متحده باشد، این سیاست همانند دیگر خط مشی هایش شکست خورده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها