کد خبر: 289901
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۴۲:۴۶
| |

پاکستان بر حمایت از فرآیند صلح افغانستان تاکید کرد

وزیر خارجه پاکستان گفت: این کشور تلاش‌هایی صادقانه به منظور موفقیت فرآیند صلح افغانستان انجام داده و نقش مقتضی خود را برای توسعه این کشور ایفا کرده است.

پاکستان بر حمایت از فرآیند صلح افغانستان تاکید کرد
کد خبر: 289901
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۴۲:۴۶

اعتمادآنلاین| «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خطاب به هفتمین دور اجلاس «گفت‌و‌گوی پاکستان- افغانستان: مسیر دوم» در اسلام آباد اعلام کرد: صلح در افغانستان برای ارتباطات منطقه‌ای اهمیت زیادی دارد و مردم افغانستان خودشان باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد: به کشورهای مختلف سفر کرده و چندین نشست با زلمای خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح و آشتی افغانستان در خصوص مساله صلح این کشور داشته است.

قریشی گفت که افغانستان را دعوت به یک شروع جدید می‌کند و معتقد است، پاکستان و افغانستان یک آینده مشترک دارند.

او تاکید کرد: پاکستان به نقش ضروری خود در توسعه افغانستان عمل کرده و متعهد به پروژه‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار برای این کشور شده است.

قریشی با اشاره به برخی مثال‌ها در این زمینه گفت: افغانستان یک شریک تجاری مهم برای پاکستان است و دو کشور از طریق راه‌آهن و عبور و مرور جاده‌ای به تجارت می‌پردازند.

او افزود: بالغ بر 50 هزار افغانستان در نهادهای آموزشی پاکستان درس خوانده‌اند و اکنون در بخش‌های خصوصی و دولتی افغانستان مشغول به کار هستند.

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: ما شش هزار بورس تحصیلی رایگان برای دانشجویان افغان صادر کردیم. ما برای تشویق به آموزش زنان، صد جایگاه را به داوطلبان زن افغان اختصاص دادیم.

قریشی در ادامه گفت: نباید به نقش مهم افغانستان در برقرای ارتباطات منطقه‌ای غفلت ورزید و بدون این کشور انجام پروژه‌های بزرگ در کشورهای آسیای مرکزی غیرممکن است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها