کد خبر: 290471
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۴:۳۷:۱۹
| |

قدردانی رئیس‌جمهور افغانستان از مواضع ایران در قبال روند صلح این کشور

محمد اشرف غنی از موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال روند صلح این کشور قدردانی کرد.

قدردانی رئیس‌جمهور افغانستان از مواضع ایران در قبال روند صلح این کشور
کد خبر: 290471
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۴:۳۷:۱۹

اعتمادآنلاین| محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال روند صلح این کشور قدردانی کرد.

محمد اشرف غنی امروز درمراسم اختتامیه لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان در کابل گفت: رابطه افغانستان با کشور همسایه" جمهوری اسلامی ایران" در حال توسعه است و از موضع جمهوری اسلامی ایران که به مذاکرات صلح با محوریت دولت افغانستان معتقد است تشکر و قدردانی می‌کنیم.

او افزود: پیام من به همه کشور‌های منطقه به ویژه همسایه پرجمعیت‌مان پاکستان این است که هدیه صلح چنان بزرگ خواهد بود که رشد اقتصادی شما افزایش می‌یابد و می‌خواهیم رابطه صمیمی با همه کشور‌های جهان از جمله با پاکستان ایجاد شود.

رئیس‌جمهور افغانستان خطاب به پاکستان گفت: بیایید ثابت کنیم که همه تردید‌ها در روابط دوجانبه غلط بوده است و نشان دهیم که می‌توانیم مناسبات «تهدید محور» را به مناسبات «صلح محور» تبدیل کنیم.

او افزود: ما بساط رنج و غم را از سرزمین خود به هر شکل ممکن جمع خواهیم کرد و همکاری کشور‌های همسایه مان در این زمینه حایز اهمیت است و در تاریخ ثبت خواهد شد.

اشرف غنی تصریح کرد: باید ثابت کنیم که فقط کشور‌های غربی نیستند که می‌توانند منازعات خود را به صورت مسالمت آمیز حل کنند بلکه اینجا نیز تمدن بزرگ اسلامی است که از هیچ تمدنی کم و کاستی ندارد.

او ضمن استقبال از موارد پیشنهادی اعضای لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان گفت: از این پس قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان، نقشه راه دولت این کشور برای پیشبرد روند صلح خواهد بود و همه تدابیر اداری که برای پیگیری و عملی شدن این قطعنامه نیاز باشد اتخاذ خواهد شد و مردم افغانستان شاهد اقدامات سریع و شفاف در این زمینه خواهند بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها