کد خبر: 293773
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۴:۳۳:۱۴
| |

ظریف:

مشترکات ما با ترکمنستان بیش از همسایگی است

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ترکمنستانی خود تاکید کرد: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه آمادگی کامل دارد.

مشترکات ما با ترکمنستان بیش از همسایگی است
کد خبر: 293773
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۴:۳۳:۱۴

اعتمادآنلاین| «محمدجواد ظریف» و «رشید مردوف» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان ظهر در عشق‌آباد درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.


وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به دیدار صبح امروز خود با رئیس‌جمهور ترکمنستان گفت: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه آمادگی کامل دارد.


وزیر امور خارجه ترکمنستان سفر همتای ایرانی خود به ترکمنستان را بسیار مهم و به موقع ارزیابی کرد و گفت: ترکمنستان اراده سیاسی برای گسترش همه‌جانبه روابط با ایران دارد.


همکاری در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی، مسائل منطقه‌ای به ویژه درخصوص افغانستان، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، همکاری‌های ترانزیتی و ریلی، همکاری در حوزه انرژی و برق، اتباع زندانی در دو کشور و دریای خزر از جمله موضوعات و محورهای گفت‌وگوی دو مقام بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها