کد خبر: 294162
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

عربستان به دنبال راهکاری برای فرار از بحران

حزام الحزام، مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان، به نقل از منابع خود ادعا کرد: ریاض مساله تهدید به توقف صدور نفت را بررسی می‌کند، اقدامی که رسانه‌های این کشور به آن اشاره‌ای نکرده‌اند.

عربستان به دنبال راهکاری برای فرار از بحران
کد خبر: 294162
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان به نقل از منابع خود ادعا کرد: ریاض مساله تهدید به توقف صدور نفت را بررسی می‌کند، اقدامی که رسانه‌های این کشور به آن اشاره‌ای نکرده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، حزام الحزام، مشاور تحلیلگر سیاسی عربستانی و مشاور سابق دربار این کشور، بامداد امروز (چهارشنبه) در توییتر خود نوشت: اطلاعاتی از راهروهای دربار به دستم رسیده است که نشان می‌دهد عربستان مساله توقف صادرات نفت را در صورت عدم فشار جامعه جهانی بر ایران در دستور بررسی قرار داده است.

این تحلیلگر مقیم لندن با توصیف تهاجم اخیر انصارالله به مراکز نفتی عربستان، به سرآغاز گسترش حملات آنها به عربستان نوشت: تصمیم انتحاری ریاض احتمالاً از اوایل ژوئن آغاز شود، موضوعی که ممکن است منجر به فروپاشی ساختار قدرت محمد بن‌سلمان شود.

او پیشتر نیز فاش کرده بود که اقدامات تخریبی صورت‌گرفته در بندر فجیره توسط سازمان اطلاعات امارات برای افزایش فشار بر ایران صورت گرفته است.

گفتنی است عربستان با صادارات روزانه هفت میلیون بشکه نفت خام قول داده بود، در صورت عملی شدن تحریم ایران، نیاز بازار را تامین کند.

از سوی دیگر رسانه‌ها اعلام کردند حوادث چند روز گذشته 31 میلیارد دلار برای اقتصاد عربستان زیان به بار آورده است.


به گزارش اعتمادآنلاین ، رویترز خبر داد: بر اثر حمله پهپادی به مراکز نفتی عربستان، شاخص بورس این کشور دو درصد کاهش یافت تا سهامداران عربستانی دیروز 10 میلیارد دلار زیان را تجربه کنند.


این در حالی است که بر اساس گزارش CNBC، زیان‌های واردشده به بورس عربستان طی دو روز قبل از آن هم به 21 میلیارد دلار رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها