کد خبر: 305498
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۰۸:۲۰:۱۵
| |

حمله خمپاره‌ای به نزدیکی سفارت آمریکا ساعاتی پس از ابراز نگرانی کاردار این کشور؛

جریان‌سازی خبری به چه سمت‌و‌سویی است؟

چند ساعت بعد از ملاقات کاردار آمریکا با سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، چند خمپاره به مناطق نزدیک به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد.

جریان‌سازی خبری به چه سمت‌و‌سویی است؟
کد خبر: 305498
|
۱۳۹۸/۰۲/۳۰ ۰۸:۲۰:۱۵

اعتمادآنلاین| ارتش عراق طی بیانیه‌ای خبر داد که دست‌کم یک خمپاره از نوع کاتیوشا در منطقه سبز بغداد اصابت کرده که تلفاتی در پی نداشته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، یک منبع عراقی هم در این رابطه به رسانه‌های این کشور گفت: این موشک که تغییراتی در آن داده شده است در منطقه‌ای در نزدیکی سفارت آمریکا سقوط کرد که انفجار آن باعث شکسته شدن شیشه ساختمان‌های مجاور شد.

منابع امنیتی عراقی هم ساعاتی بعد از محاصره منطقه سبز اعلام کردند: یک قبضه موشک‌انداز کاتیوشا را که ظاهرا تهاجم اخیر با آن انجام گرفته است، در نزدیکی منطقه سبز کشف کرده‌اند.

این خبر در حالی منتشر می شود که واشنگتن ادعا می کند برخی از گروه‌های عراقی عضو حشد الشعبی، منافع واشنگتن را در این کشور تهدید می‌کنند. واشنگتن به بهانه وجود این خطرات تعدادی از کارمندان خود را از عراق خارج کرده است.

مسئولین عراقی با بی‌پایه واساس دانستن این ادعا در مناسبت‌های مختلف نسبت به این اقدام واشنگتن اعتراض کرده اند.

سیدعمار حکیم هم در راستای همین مواضع در ملاقات کاردار سفارت آمریکا در بغداد با اشاره به اینکه تامین امنیت هیات‌های دیپلماتیک در عراق از مسئولیت‌های دولت عراق است، اعلام کرد: «در مقابل این هیات‌ها باید پیام‌های مثبتی در خصوص وضعیت سیاسی و امنیتی عراق بفرستند چرا که عراق به مرحله‌ای رسیده که در آن، تمامی دلایلی که موجب خروج کارمندان یا اتباع این کشورها از اراضی عراق می‌شود، رفع شده است.»

به اعتقاد کارشناسان عراقی، واشنگتن با بهانه‌تراشی‌های مختلف به دنبال فشار بر دولت عراق جهت محدود کردن قدرت و فعالیت نیروهای حشد الشعبی عراق است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها