کد خبر: 309492
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۵:۴۲:۲۸
| |

ترامپ در حال تحریف گزارش مولر است

دونالد ترامپ در حال تحریف یافته‌های تحقیقات روسیه است و مدعی است طبق اظهارات شورای ویژه رابرت مولر، تبرئه و پرونده علیه او مختومه است؛ در حالی که این شورا هیچکدام از موارد فوق را اعلام نکرده است.

ترامپ در حال تحریف گزارش مولر است
کد خبر: 309492
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۵:۴۲:۲۸

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پنج‌شنبه گذشته در پیامی توییتری نوشت: اگر رابرت مولر اتهاماتی علیه من داشت، آنها را مطرح می‌کرد اما هیچ اتهامی مطرح نشد!

«رابرت مولر» رئیس شورای ویژه تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، تکمیل تحقیقاتش را اعلام کرد. اما مولر به طور مشخص دونالد ترامپ را از اتهام مانع‌تراشی در روند عدالت تبرئه نکرد و تاکید داشت کنگره باید درباره ادامه تحقیقات و طرح اتهام سوء رفتار علیه رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا تصمیم بگیرد.

ترامپ همچنین تاکید دارد مولر به شدت جانبدارانه عمل کرده است و کلاً تحقیقات دو ساله او را ساختگی و پیگیری موهومات دانسته است. با این حال دستیاران خود ترامپ، پیشتر شکایات او درباره مولر را بی‌اساس دانسته بودند. همچنین تحقیقات مولر موجب شد تعدادی به جرم خود اعتراف کنند، محکوم شوند و اتهامات کیفری طرح شود.

بازرس رابرت مولر در اولین اظهاراتش درباره گزارش روسیه، صراحتاً تاکید کرد این تحقیقات دونالد ترامپ را تبرئه نکرده است. او بیست و نهم مه همچنین گفت این به کنگره بستگی دارد که ترامپ را مسوول بداند. این اظهارات موجب شد تا یک هفته سخنان بدون پشتوانه ترامپ درباره تجارت، اقتصاد، کره‌شمالی و دیگر موارد محدود شود.

ترامپ چهارشنبه درباره سخنان مولر در پایان فعالیتش به عنوان رئیس شورای ویژه گفت: شواهد کافی وجود ندارد و بنابراین در کشور ما یک فرد بیگناه شناخته می‌شود. پرونده بسته شد! متشکرم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها