کد خبر: 310408
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۱:۲۴:۵۰
| |

روسیه خواستار پیوستن اروپایی‌ها به «اینستکس» شد

یک دیپلمات روسیه گفت: مسکو در حال رایزنی با کشورهای اروپایی جهت ملحق شدن به سازوکاری است که اروپایی‌ها برای تسهیل تجارت با ایران تأسیس کرده‌اند.

روسیه خواستار پیوستن اروپایی‌ها به «اینستکس» شد
کد خبر: 310408
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۱:۲۴:۵۰

اعتمادآنلاین| یک دیپلمات روس گفت: مسکو در حال رایزنی با کشورهای اروپایی جهت ملحق شدن به سازوکاری است که اروپایی‌ها برای تسهیل تجارت با ایران تأسیس کرده‌اند.

«ولادیمیر چیزوف»، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا تصریح کرد: روسیه در حال گفت‌وگو با کشورهای اروپایی به منظور ملحق شدن به ساز و کار موسوم به «اینستکس» است.

اینستکس بهمن‌ماه سال گذشته توسط انگلیس، فرانسه و آلمان با هدف ادعایی دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه و ایران و تسهیل تجارت با این کشور راه‌اندازی شد، البته کشورهای اروپایی از وعده‌های اولیه خود عقب‌نشینی کرده و گفته‌اند این ساز و کار فعلاً محدود به مبادله اقلام مجاز ذیل تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

چیزوف اذعان کرد که اینستکس تاکنون موفق نبوده است. او گفت: «ما داریم رایزنی‌هایی انجام می‌دهیم. آنها این را پنهان نکرده‌اند که اینستکس با مشکلات جدی ایجاد شد و کماکان هم مشکلاتی پیش رو دارد. با وجود این، طرح‌های خود برای به راه انداختن این ابزار را کنار نگذاشته‌اند.»

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها