کد خبر: 311094
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۴:۱۸:۰۰
| |

فرمانده گروه ضربت ناو آبراهام لینکلن:

رفتار ایران طبق استانداردهای بین‌المللی است

یک فرمانده ناو آمریکایی آبراهام لینکلن با بیان اینکه از زمان حضور گروهش در منطقه با ایران تعامل داشته است، گفت: نیروهای ایرانی مطابق با استانداردهای بین‌المللی عمل کرده‌اند.

رفتار ایران طبق استانداردهای بین‌المللی است
کد خبر: 311094
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «ژنرال جان وید» فرمانده گروه ضربت ناو آبراهام لینکلن که مدتی است در منطقه مستقر شده گفت: نیروی دریایی ایران در طول این مدت در تعامل با قایق‌های گروه او مطابق با استانداردهای بین‌المللی رفتار کرده است.

او تصریح کرد: از زمانی که ما در حال عملیات در منطقه هستیم، چندین بار با ایرانی‌ها تعامل داشته‌ایم که تمامی آنها حرفه‌ای و ایمن بوده است، به این معنی که ایرانی‌ها هیچ اخلالی در مانور ما ایجاد یا به گونه‌ای عمل نکرده‌اند که ما مجبور به اقدامات دفاعی شویم.

این ناوگروه آمریکایی که به تازگی در آب‌های بین‌المللی واقع در شرق عمان به فاصله 200 مایلی خط ساحلی جنوب ایران استقرار یافته است، پس از آن به منطقه اعزام شد که آمریکا ادعا کرد اطلاعاتی مبنی بر افزایش تحرکات ایران در خلیج فارس دریافت کرده که می‌تواند حاکی از آمادگی برای یک حمله علیه منافع آمریکا در منطقه باشد. اما ناو لینکلن وارد آب‌های خلیج فارس نشد و مشخص نیست که قصد چنین کاری را داشته باشد.

همچنین ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ستاد مرکزی در یک مصاحبه گفت: ایرانی‌ها به دقت ناو ما را زیر نظر دارند زیرا می‌دانند ما نیز آنها را از نزدیک زیر نظر داریم.

او ادامه داد: این حقیقت که ما (از خلیج فارس) پایین کشیده‌ایم روی رفتار آنها تأثیر گذاشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها