کد خبر: 311171
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

راهکارهای واشنگتن برای اخلال در ثبات روسیه

یک تحلیلگر روسی از آنچه طرح آمریکا برای برهم زدن ثبات و استقرار در کشورش نامید، پرده برداشت.

راهکارهای واشنگتن برای اخلال در ثبات روسیه
کد خبر: 311171
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک تحلیلگر روسی از آنچه طرح آمریکا برای برهم زدن ثبات و استقرار در کشورش نامید، پرده برداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، «لیدیا میسنک» طی یادداشتی در روزنامه «گازیتارو»ی روسیه به رفتارهای واشنگتن برای برهم زدن ثبات این کشور پرداخت و در این‌باره نوشت: «اندره الینسکی» مشاور وزیر دفاع روسیه طی گفت‌وگویی در شبکه تلویزیونی استار، از برنامه‌های ایالات متحده برای برهم زدن استقرار روسیه سخن گفت و در گفته‌هایش به گزارش مرکز پژوهش‌های راند، که در آن پیشنهادهایی در این زمینه داده بود، استناد کرد.

به اعتقاد کارشناسان آمریکایی، واشنگتن می‌تواند از طریق اوکراین و سوریه به روسیه فشار آورد و از طریق فروش سلاح به اوکراین و حمایت تسلیحاتی و مالی از گروه‌های مخالف دولت اسد در سوریه به روسیه ضربه وارد کند.

به اعتقاد این نویسنده واشنگتن هلال بی‌ثبات‌کننده خود را در حد فاصل دریای سیاه تا دریای بالتیک خواهد گسترانده است در حالی که بلاروس نقش مهمی در پیشبرد این طرح آمریکایی ایفا می‌کند.

ایالات متحده علاوه بر آن به شکل روزافزونی بر گسترش روابط با ارمنستان و آذربایجان متمرکز شده است، زیرا واشنگتن بر این باور است که می‌تواند از اختلاف دایر بین دو کشور بهره بسیار زیادی ببرد، این در حالی است که آذربایجان آمادگی بیشتری برای همسویی با خواسته‌های غرب از خود نشان داده است.

در این یادداشت به نقل از دیمتری دروبنتسکی، تحلیلگر سیاسی روس، هم آمده است: کارشناسان آمریکایی به دشواریِ کشاندن روسیه به یک مسابقه تسلیحاتی اذعان دارند، اما در مقابل با جدیت برنامه تخریب اقتصاد روسیه را دنبال می‌کنند، زیرا از دیدگاه آنها تنها اقدامی است که در حال حاضر کارایی دارد و به همین خاطر است که واشنگتن نقاط ضعف اقتصاد روسیه را نشانه رفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها