کد خبر: 313493
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۰:۰۵:۰۰
| |

انتشار اخبار برکناری بولتون تصادفی نیست!

شبکه فاکس‌نیوز، وابسته به طیف تندروی جمهوریخواهان اخیرا با استناد به نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در ایالات متحده، در خصوص احتمال شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 هشدار داده است.

انتشار اخبار برکناری بولتون تصادفی نیست!
کد خبر: 313493
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس نظرسنجی فاکس‌نیوز که بین نهم تا دوازدهم ژوئن انجام شده، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با کسب 49 درصد آرای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با 39 درصد پیشتاز است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد در صورتی که کاندیداهای ریاست جمهوری، برنی سندرز و دونالد ترامپ باشند سندرز 49 درصد آرا و ترامپ 40 درصد رأی را کسب خواهند کرد.

بر اساس این نظرسنجی،سه نامزد دیگر حزب دموکرات ( وارن، هریس و بوتیگیگ) هم از ترامپ جلوتر هستند.

انتشار این اخبار از سوی رسانه‌ای که عملا سیاست‌های کلان خبری خود را با اراده ترامپ تنظیم می‌کند بسیار تعجب‌آور است.

تاکنون نظرسنجی‌های زیادی از سوی صاحبان شبکه فاکس‌نیوز در ایالات متحده صورت گرفته که به‌دلیل متطبق نبودن نتایج آنها با رویکردهای فاکس‌نیوز منتشر نشده یا تحریف شده است.

نظرسنجی اخیر فاکس‌نیوز در حالی منتشر می‌شود که اخیرا نیز سران کمپین انتخاباتی ترامپ، نتایج یک نظرسنجی داخلی را در اختیار شبکه ABC قرار دادند. در این نظرسنجی آمده بود که در ایالت‌های کلیدی مانند فلویدا، ویسیکانسین و پنسیلوانیا (که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 در آنها پیروز شده بود)، جو بایدن وضعیت بهتری نسبت به رئیس‌جمهور فعلی آمریکا دارد.

واقعیت امر این است که شبکه‌های رسانه‌ای وابسته به دونالد ترامپ، تا الان دست به سانسور اخبار و نظرسنجی‌هایی می‌زدند که حکایت از شکست او در انتخابات داشت اما این شبکه‌ها با تغییراشکار سیاست‌های خود و با اتخاذ رویکردی هماهنگ با یکدیگر، سعی دارند در ظاهر هشدارهایی را به ترامپ مخابره کنند! سوال اصلی اینجاست که نقش ترامپ در شکل‌دهی این جریان جدید و مخابره علنی این هشدارها چیست؟ به نظر می‌رسد بازی کاملا پیچیده و مهندسی‌شده‌ای از سوی ترامپ برای حذف جان بولتون و حتی مایک پمپئو به‌دلیل ناکامی در پرونده‌های مهم سیاست خارجی آمریکا آغاز شده است. بر این اساس، ترامپ سعی دارد خود را «ناچار» به حذف مشاور امنیت ملی خود نشان دهد تا از سوی نومحافظه کاران طرفدار بولتون در خصوص عدم حمایت کافی از وی متهم نشود.

اگرچه روند کاهشی محبوبیت ترامپ طی ماه‌های اخیر و خصوصا پس از تشدید تقابل با ایران و ناکامی در حل پرونده‌های سیاست خارجی آمریکا تشدید شده است، اما انعکاس این عدم محبوبیت در فاکس‌نیوز و رسانه‌های وابسته به کاخ سفید موضوعی طبیعی به نظر نمی‌رسد!

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها