کد خبر: 313977
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۳:۲۲:۳۸
| |

سناتورهای آمریکایی خواهات توضیح ترامپ درباره اعزام نیرو به خاورمیانه شدند

جمعی از سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه‌ای خطاب به ترامپ، به او یادآوری کردند اجرای تصمیم برای افزایش حضور نظامی در خاورمیانه، نیاز به کسب تکلیف از کنگره دارد.

سناتورهای آمریکایی خواهات توضیح ترامپ درباره اعزام نیرو به خاورمیانه شدند
کد خبر: 313977
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۳:۲۲:۳۸

اعتمادآنلاین| جمعی از سناتورهای آمریکایی در اقدامی فراحزبی خواستار آن شدند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تصمیم خود مبنی بر افزایش نظامیان این کشور در خاورمیانه آن هم بدون کسب تکلیف از کنگره شفاف‌سازی کند.

سناتورهای دموکرات «تیم کین»، «جف مرکلی»، «کریس مورفی» و «برنی سندرز» به همراه سناتورهای جمهوریخواه «مایک لی» و «رند پال» با ارائه نامه‌ای خطاب به ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند که تشدید تنش‌ها با ایران به تقابل نظامی منجر خواهد شد.

در این نامه می‌خوانیم: با ابراز نگرانی از بابت اینکه افزایش اقدامات تنش‌زا از سوی طرفین، به درگیری غیر ضروری منجر خواهد شد؛ لازم می‌دانیم این نکته را تاکید کنیم که تا این لحظه کنگره مجوزی برای جنگ با ایران نداده و طبق روال قانونی فعلی، آمریکا مجوزی برای خصومت‌ورزی با دولت ایران ندارد.

آنها همچنین خواستار آن شدند که نمایندگان دولت ترامپ پیش از اعزام نیروهای جدید به مناطقی که در آنها احتمال درگیری با ایران وجود دارد، به کنگره آمده و کسب تکلیف کنند.

سناتورها همچنین خواستار آن شدند که تا پایان ماه میلادی جاری (ژوئن)، جوامع اطلاعاتی، سیاسی و نظامی آمریکا درباره این موضوع با کنگره صحبت کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها