کد خبر: 318584
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۱:۰۶:۳۳
| |

انتخابات تونس در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

رئیس‌جمهوری تونس پس از بحرانی که درباره وضعیت جسمانی او شکل گرفت، با امضای حکمی از مردم این کشور برای شرکت در اتنخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در پاییز آتی دعوت کرد.

انتخابات تونس در تاریخ مقرر برگزار می‌شود
کد خبر: 318584
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۱:۰۶:۳۳

اعتمادآنلاین| باجی قاید سبسی، رئیس جمهوری تونس در یک ویدئو کنفرانس همزمان با امضای فراخوان، خطاب به مردم تونس گفت: امروز تعهداتی درباره انتخابات وجود دارد، ما به تلاش‌هایمان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و به طور کلی تحقق دموکراسی ادامه می‌دهیم، ما باید دستورات را صادر کنیم تا رای‌دهندگان به مسؤولیت خود عمل کنند.

این اقدام نشان داد به درخواست برخی طرف‌ها برای به تاخیر انداختن انتخابات پاسخ داده نشد و این درخواست‌ها با مخالفت گسترده گروه‌های سیاسی مختلف و در راس آنها احزابی که در دولت حضور دارند و برخی احزاب مخالف مواجه شد.

مشکل جسمانی که اواخر ماه گذشته برای سبسی به وجود آمد، موجب نگرانی تونسی‌ها نسبت به بروز مشکلاتی برای برگزاری انتخابات در زمان مقرر و کل روند انتقالی شد.

هیئت عالی و مستقل انتخابات تونس اعلام کرد، بیش از هفت میلیون رای‌دهنده اسامی خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آتی ثبت کردند.

نبیل بفون، رئیس این هیئت در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ما توانستیم در چالشی 1.5 میلیون رای‌دهنده جدید را ثبت نام کنیم اما چالش مهم‌تر برای ما نظارت بر کمپین‌های انتخاباتی است.

انتخابات پارلمان تونس در تاریخ ششم اکتبر آتی و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 17 نوامبر برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها