کد خبر: 319238
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۰:۰۱:۱۱
| |

ترامپ از گزارش‌هایی ساختگی درباره مراکز بازداشت مهاجران انتقاد کرد

در پی انتشار دو گزارش جنجالی از سوی دیده‌بان وزارت امنیت داخلی آمریکا، دونالد ترامپ رسانه‌ها را به انتشار گزارش‌های ساختگی و اغراق‌آمیز از وضعیت در مراکز بازداشت مهاجران در امتداد مرز جنوبی کشورش متهم کرد.

ترامپ از گزارش‌هایی ساختگی درباره مراکز بازداشت مهاجران انتقاد کرد
کد خبر: 319238
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۰:۰۱:۱۱

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: رسانه اخبار جعلی، خصوصا نیویورک‌تایمز مفلوک داستان‌های ساختگی و اغراق‌آمیز از مراکز بازداشت مرزی می‌نویسند. اول اینکه، مردم نباید به صورت غیرقانونی وارد کشورمان شوند، تا اینکه ما مجبور به نگهداری از آنها نشویم. باید اجازه داشته باشیم که اول روی شهروندان ایالات متحده تمرکز کنیم. گشت‌ مرزی و سایر مامورین قانون عملکردی فوق‌العاده دارند. ما گفتیم بحران هست، اخبار جعلی و دموکرات‌ها گفتند «ساخته» شده است.

او افزود: حال همه موافق هستند که ما حق داشتیم اما آنها همواره این را می‌دانستند. تعداد آنها بیشمار است چون دموکرات‌ها نقاط ضعف و پناهندگی را تغییر ندادند. فریبکاری رسانه‌ بزرگ!

گزارش‌هایی از دفتر بازرسی کل وزارت امنیت داخلی آمریکا شرایط مراکزی در نزدیکی ال پاسو، تگزاس و ریو گرانده را پوشش ‌داد. در این گزارش‌ها، درباره کمپ‌های مملو از جمعیت، بازداشت بلندمدت مهاجران و شرایط بهداشتی وخیم در بسیاری از این مراکز هشدار داده شد. گروهی از وکلایی که از یک مرکزی گشت‌ مرزی در کلینت واقع درتگزاس بازدید به عمل آورند، درباره رفتار با مهاجران موارد مشابهی مطرح کردند. دولت ترامپ این گزارش‌ها و تصاویری از وضعیت مراکز بازداشت را رد می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از فاکس نیوز و نحوه گزارش آن انتقاد کرد و مدعی شد این شبکه متمایل به محافظه‌کاران به سرعت رو به تغییر است و مردمی که آنها را به آنجا رساندند، فراموش کردند. او در یکی از پیام‌هایش نوشت: تماشای مجریان آخر هفته فاکس‌نیوز از تماشای کم‌رتبه‌ترین اخبار جعلی سی‌ان‌ان یا برنامه برایان ویلیامز دروغگو بدتر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها