کد خبر: 324787
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۰۸:۵۳:۰۰
| |

ضرر 2 میلیارد دلاری برزیل با توقف سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی

برزیل سالانه حدود 2 میلیارد دلار صادرات به ایران دارد که بیشتر آن مواد غذایی و دامی شامل ذرت دامی، گوشت و شکر است. توقف دو کشتی ایرانی و عدم ارائه سوخت به آنها، صادرات بزریل را رسما تهدید کرده و ممکن است ایران کشورهای دیگری را جایگزین برزیل کند.

ضرر 2 میلیارد دلاری برزیل با توقف سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی
کد خبر: 324787
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دو کشتی باوند و ترمه که بار ذرت دامی ایران را داشته‌اند، بیش از یک ماه است که به‌دلیل نداشتن سوخت کافی قادر به ترک برزیل نیستند. شرکت‌های برزیلی در این مدت به خاطر تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه کشورمان از سوخت‌رسانی به این دو کشتی خودداری کرده‌اند اما صبر ایران نیز به سر آمده و به برزیل هشدار داده است که در صورتی شرکت‌های برزیلی به این رفتار خود ادامه دهند، از بازار ایران محروم خواهد شد.

قرار بوده این دو کشتی پس از تحویل محموله کود شیمیایی اوره، 116هزار تن ذرت را به ایران بیاورند اما هنوز خبری از حرکت این کشتی‌ها به ایران نیست.

برزیل سالیانه حدود 2 میلیارد دلار صادرات به ایران دارد که بیشتر آن در بخش مواد غذایی و شامل ذرت دامی، گوشت و شکر است و سال‌هاست که در بازار ایران حضور دارد و محصولاتشان در کشورمان شناخته شده، اما این بار برای صادرات ذرت مشکل ایجاد شده است.

بنابراین گزارش ظاهرا تهدید ایران جواب داده، رویترز گزارش داده است که رئیس دادگاه عالی فدرال برزیل روز پنج‌شنبه مجوزی را که به شرکت پتروبراس اجازه می‌داد از عرضه سوخت به کشتی‌های ایرانی خودداری کند، لغو کرد و به این شرکت دستور داد که سوخت مورد نیاز کشتی‌های «باوند» و «ترمه» را در اختیار آنها قرار دهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها