کد خبر: 326165
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۰۸:۴۸:۰۲
| |

ماس:

آلمان وعده‌ای برای کمک به ائتلاف دریایی آمریکا نداده است

وزارت امور خارجه آلمان تأکید کرد برلین هیچ وعده‌ای به آمریکا در خصوص همکاری در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس نداده است.

آلمان وعده‌ای برای کمک به ائتلاف دریایی آمریکا نداده است
کد خبر: 326165
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۰۸:۴۸:۰۲

اعتمادآنلاین| «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد دولت این کشور هیچ وعده‌ای برای کمک به ائتلاف آمریکا با هدف اعلامی افزایش امنیت دریایی در خلیج فارس نداده است.

سفارت آمریکا در برلین اعلام کرده بود واشنگتن رسماً از آلمان خواسته همراه با فرانسه و انگلیس در ائتلافی با هدف «ایمن‌سازی تنگه هرمز و مقابله با اقدامات ستیزه‌جویانه ایران» کمک کند.

پس از این خبر، هفته‌نامه آلمانی «دی‌تسایت» گزارش داد دولت فدرال آلمان گفته برلین تا به حال درخواستی از هیچ‌کدام از متحدانش برای مشارکت در یک ائتلاف نظامی جهت محافظت از کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز دریافت نکرده است.

وزارت خارجه آلمان اکنون اعلام می‌گوید آمریکا جزئیات طرح خود برای تشکیل این ائتلاف را تشریح کرده و خواستار کمک متحدانش شده است. این وزارتخانه، علی‌رغم این گفته برلین هیچ وعده‌ای برای مشارکت در این ائتلاف نداده اما در حال «رایزنی‌های نزدیک» با فرانسه و انگلیس است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته وزارت خارجه آلمان از ارائه جزئیات درباره طرح آمریکا خودداری کرد اما گفت «کاستن از تنش‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک باید در اولویت قرار بگیرند.»

وزارت خارجه آلمان علاوه بر این گفت: «مشارکت در طرح فشار حداکثری آمریکا [علیه ایران] منتفی است.»

مقام‌های آلمان پیش از این مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران را با این استدلال که ممکن است برلین را به ورطه درگیری بکشاند رد کرده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها