کد خبر: 326316
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۱:۳۵:۴۵
| |

معاون مرکل:

برلین باید برای کاهش تنش در خلیج فارس تلاش کند

معاون صدراعظم آلمان با بیان اینکه به طرح آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف دریایی در منطقه خلیج‌فارس بدبین است، گفت: این طرح را ایده خوبی نمی‌دانم.

برلین باید برای کاهش تنش در خلیج فارس تلاش کند
کد خبر: 326316
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۱:۳۵:۴۵

اعتمادآنلاین| «اولاف شولتز» وزیر دارایی و معاون صدراعظم آلمان می‌گوید همه طرف‌ها باید برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس و جلوگیری از بروز یک بحران تازه، تلاش کنند.

شولتز در مصاحبه با نشریه «فونکه» در مورد تنش‌های اخیر منطقه، گفت: «هدف تمام سیاستمداران مسئول، باید رصد هوشیارانه و دقیق اوضاع و خودداری از حرکت به سمت یک بحران بزرگتر باشد.»

شولتز همچنین گفت آلمان در موضوع ایران هماهنگی نزدیکی با فرانسه و انگلیس دارد و هدف اصلی سه کشور همچنان حفظ توافق هسته‌ای است.

او در مصاحبه‌ای دیگر که امروز با شبکه «زد دی‌اف» انجام شده، با تکرار این موارد، در مورد طرح آمریکا برای ایجاد ائتلاف دریایی در منطقه خلیج فارس، گفته است: «من به این [طرح] بسیار بدبین هستم و فکر می‌کنم افراد زیاد دیگری هم بدبینی مشابهی دارند.»

معاون صدراعظم آلمان با اشاره دوباره به لزوم حفظ آرامش در خلیج فارس، گفت: «به همین دلیل است که فکر می‌کنم این ایده خوبی نیست.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا دیگر احزاب حاضر در ائتلاف حاکم آلمان نیز همین موضع را دارند، گفت: «بله، احساس من این است.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها