کد خبر: 327888
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۳:۲۶:۰۰
| |

هشدار در مورد «تروریسم داخلی» در آمریکا

سال‌هاست جامعه آمریکا از معضل خشونت عریان و تروریسم در انواع مختلف آن رنج می‌برد که بنابر اذعان بسیاری از جامعه‌شناسان و متفکرین آمریکایی، این مسئله ریشه مستقیم در عملکرد دولت‌های مختلف در این کشور دارد.

هشدار در مورد «تروریسم داخلی» در آمریکا
کد خبر: 327888
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| شش نفر از مدیران ارشد سابق مبارزه با تروریسم در شورای امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه ای درباره خشونت در آمریکا از جمله تیراندازی های اخیر، ضمن «تروریسم داخلی» نامیدن آن خواستار اقدامات جدی دولت در برابر این حوادث شدند.


در این بیانیه آمده است: «ما مدیران ارشد مبارزه با تروریسم در شورای امنیت ملی کاخ سفید بودیم. ما در این نقش در دولت های هر دو حزب خدمت کردیم و همه ما در دولت بودیم.


تقریبا یک سال قبل، زمانی که دولت ترامپ نخستین راهبرد ملی مقابله با تروریسم را منتشر کرد، ما از اذعان وی به ضرورت افزایش تلاش‌ها درباره آنچه که اغلب «تروریسم داخلی» نامیده می شود که به معنای تروریسم در داخل خاک آمریکا است و ربطی به گروه‌های بین المللی نظیر داعش و القاعده ندارد، خوشحال شدیم.


ما منتظر تحقیقات کامل درباره حوادث فاجعه بار در 48 ساعت گذشته هستیم اما بعد از ماه‌ها الان کاملا روشن شده است که تلاش های بیشتری باید برای مقابله با اقدامات خشونت بار نشات گرفته از همه نوع دیدگاه‌های افراطی از جمله «تروریسم داخلی» انجام شود.


ما از دولت خود می‌خواهیم تا مقابله با این نوع تروریسم را به اندازه مقابله با تروریسم بین المللی که از 11 سپتامبر در اولویت بالایی قرار گرفته است، در اولویت قرار دهد و توصیه های راهبردی را که در راهبرد مقابله با تروریسم در یک سال قبل وعده داده شده است، به کار بندد.


این کار همچنین به معنای تزریق قابل توجه منابع برای حمایت از دولت فدرال و برنامه های محلی برای جلوگیری از افراطی گری و هر نوع خشونت هدفمند برخاسته از هر نوع عقیده و جلوگیری از هدف قرار گرفتن جامعه آمریکایی است. ما دیگر بیش از این نمی توانیم صبر کنیم.»


لازم به ذکر است؛ ایالات متحده آمریکا اگرچه به ظاهر خود را در قامت بزرگترین دولت ضدتروریسم در دنیا معرفی کرده است، اما در عمل به عنوان بزرگترین حامی تروریسم دولتی (رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و…) و غیردولتی (منافقین، داعش و…)، مسبب اصلی کشتار میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا محسوب می شود.


در همین حال اما؛ سال‌هاست جامعه آمریکا از معضل خشونت عریان و تروریسم در انواع مختلف آن رنج می‌برد، که بنابر اذعان بسیاری از جامعه شناسان و متفکرین آمریکایی، این مسئله ریشه مستقیم در عملکرد دولت‌های مختلف در این کشور دارد.


بر این اساس؛ به نظر می رسد ساختار جامعه امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری نیازمند تغییر نوع نگاه حاکمان در دو حوزه سیاست و امنیت است، چه، نگاهی که سال‌هاست «امنیت داخلی» را در تنش‌زایی در فضای بین‌الملل جستجو می‌کند، نه تنها نتوانسته مناسبات بین المللی این کشور در حوزه سیاست خاریجی را تامین کند، که حاصلی جز تشدید فضای ناامنی و گسترش خشونت و تروریسم داخلی برای شهروندان آمریکایی نداشته است.

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها