کد خبر: 331486
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۳:۱۱:۳۶
| |

هند، پاکستان را به استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید کرد

وزیر دفاع هند اعلام کرد این کشور ممکن است در دکترین خود درباره متوسل نشدن پیش‌دستانه به سلاح هسته‌ای در مناقشه با پاکستان تجدید نظر کند.

هند، پاکستان را به استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید کرد
کد خبر: 331486
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۳:۱۱:۳۶

اعتمادآنلاین| راجنات سینگ، وزیر دفاع هند اعلام کرد این کشور ممکن است در دکترین خود درباره متوسل نشدن پیش‌دستانه به سلاح هسته‌ای در مناقشه با پاکستان تجدید نظر کند.


خبرگزاری فرانسه در خبری نوشت: وزیر دفاع هند در حالی این مطلب را اعلام کرده که فضایی از تنش فزاینده بر روابط هند و پاکستان درباره منطقه کشمیر حاکم است.


وزیر دفاع هند به پوکران (Pokhran)، پایگاهی که کشورش در سال 1998 در دوره نخست وزیری آتال واجپایی در آن با موفقیت به آزمایش های هسته ای مبادرت کرد، عزیمت کرده بود و این مطلب را در این پایگاه عنوان کرد.


وزیر دفاع هند در پایان دیدار خود از پوکران در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: پوکران مکانی است که عزم راسخ آتال واجپایی برای تبدیل هند به قدرت هسته ای را شاهد بود و همچنان به شدت به دکترین «عدم توسل پیش دستانه» به سلاح هسته متعهد است.

او همچنین هشدار داد هند این دکترین را به طور کامل رعایت کرده است. آنچه که در آینده پیش خواهد آمد، بستگی به اوضاع خواهد داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها