کد خبر: 335300
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۱:۴۲:۱۵
| |

پمپئو:

قرار نیست آمریکا همیشه در افغانستان بماند

در حالی که دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد آمریکا عجله‌ای برای خروج از افغانستان ندارد، پمپئو امروز «چهارشنبه» گفت کشورش هیچگاه دنبال حضور نظامی دائمی در افغانستان نبوده است.

قرار نیست آمریکا همیشه در افغانستان بماند
کد خبر: 335300
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۱:۴۲:۱۵

اعتمادآنلاین| در حالی که روز گذشته «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا در اظهار نظری جدید درباره حضور نظامیان خارجی در افغانستان اعلام کرد که کشورش عجله‌ای برای خروج از افغانستان ندارد، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن هیچگاه دنبال حضور نظامی دائم در افغانستان نبوده است.

پمپئو در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا گفت همه طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان به این نتیجه رسیده‌اند که اکنون زمان آن فرا رسیده تا رو به جلو حرکت کنند.

او همچنین درباره روند جاری گفت‌وگوها میان آمریکا و طالبان نیز اظهار داشت: نمی‌دانیم که تلاش‌ها برای صلح و آشتی در افغانستان چگونه به سرانجام خواهد رسید، اما ترامپ متعهد است که این موضوع به درستی انجام شود.

این گفته‌های پمپئو در حالی بیان شد که وی چندی پیش در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان درباره جدول زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت که هیچ مهلتی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان وجود ندارد.

این عقب‌نشینی آشکار پمپئو از دستور ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، در حالی اتفاق افتاد که طالبان و آمریکا در حال برگزاری مذاکرات برای توافق سر جدول زمان‌بندی خروج آمریکا از افغانستان بودند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها