کد خبر: 335927
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

فلسطین از هندوراس به سازمان ملل شکایت می‌کند

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم خود برای شکایت از هندوراس در سازمان ملل در پی تصمیم این کشور برای افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک در قدس خبر داد.

فلسطین از هندوراس به سازمان ملل شکایت می‌کند
کد خبر: 335927
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که قصد دارد از هندوراس در پی تصمیم مقامات این کشور برای افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک در قدس اشغالی به سازمان ملل شکایت کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای تصمیم هندوراس برای افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک در قدس اشغالی را محکوم و اعلام کرد: این تصمیم به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای تحقق صلح بر اساس راهکار دو کشوری کمکی نمی‌کند اگر منجر به تعطیلی این تلاش‌ها نشود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصمیم گرفته است که پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه هندوراس به دلیل نقض قطعنامه 478 شورای امنیت توسط این کشور به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌دهد.

قطعنامه 478 شورای امنیت الحاق قدس شرقی به رژیم صهیونیستی را باطل می‌داند و بر عدم افتتاح دفترهای دیپلماتیک در قدس و یا انتقال این دفاتر و هیئت‌ها به آن تأکید دارد.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: تصمیم هندوراس به منزله تجاوز مستقیم به ملت فلسطین و حقوقشان و نقض واضح قانون و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها