کد خبر: 336091
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۰۹:۱۹:۴۷
| |

ترامپ به افشای اطلاعات محرمانه نظامی متهم شد

کارشناسان آمریکایی اقدام دونالد ترامپ در انتشار عکسی را که به ادعای آنها محرمانه و متعلق به یکی از سایت‎های پرتاب موشک ایران است، نامعقول ارزیابی کردند.

ترامپ به افشای اطلاعات محرمانه نظامی متهم شد
کد خبر: 336091
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۰۹:۱۹:۴۷

اعتمادآنلاین| توهم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که در قالب یک پیام توئیتری نمود پیدا کرد، ظاهراً کارشناسان اطلاعاتی آمریکا را به ویژه از بابت عکسی که ضمیمه پیام شده، نگران کرده است.

ترامپ گفته بود: ایالات متحده آمریکا در سانحه فاجعه‌باری که طی عملیات آماده سازی نهایی در سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر سفیر در سایت شماره یک سمنان در ایران رخ داد، نقشی نداشته است. برای ایران بهترین‌ها را آرزو می کنم و امیدوارم در تشخیص اینکه در سایت یک چه اتفاقی افتاده، موفق شوند.

ماهواره

اکنون، کارشناسان می‎گویند تصویری که وی همراه پیام منتشر کرده، جزو اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای است که حتی در اختیار نزدیک‎ترین متحدان آمریکا هم قرار نمی‎گیرد. علاوه بر این، فقط یک ماهواره فوق سری نظامی می‌تواند چنین عکسی بگیرد و اقدام ترامپ در انتشار آن معقول نیست.

حتی به گفته برخی از آنها، اقدام ترامپ مبنی بر اعلام برخورداری از این فناوری، به منزله هدیه به دشمنان آمریکا تلقی می‌شود.

اما ترامپ می‎گوید: ما یک عکس داشتیم و من هم آن را منتشر کردم و کاملاً هم حق داشتم این کار را انجام دهم.

ولی کارشناسان می‎گویند حتی اگر او به عنوان رئیس‌جمهور از حقی هم در این زمینه برخوردار باشد، انتشار عکس در یک شبکه اجتماعی مثل توئیتر معقول نیست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها