کد خبر: 337855
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۵:۴۶:۳۹
| |

ترامپ رکورد زد: 328 دروغ در 6 هفته

بنا به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا طی 6 هفته، 328 ادعا‌های خلاف واقع مطرح کرده است.

ترامپ رکورد زد: 328 دروغ در 6 هفته
کد خبر: 337855
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۵:۴۶:۳۹

اعتمادآنلاین| شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد از 8 ژوئیه (تیر) ادعا‌های دروغ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را از دروغ‌های بزرگ تا اغراق‌های کوچک گرفته را ثبت کرده است. به نوشته سی‌ان‌ان، دروغ‌های زیادی از سوی ترامپ ثبت شد. رئیس جمهور آمریکا از هشتم ژوئیه تا 18 اوت (شهریور) طی شش هفته به طور متوسط در هر روز 7.8 ادعا‌های دروغ را مطرح کرده است.

سی‌ان‌ان در ادامه به مواردی اشاره کرده که ترامپ بیشترین ادعا‌های خلاف واقع را مطرح کرده است. بنا به این گزارش، مهاجرت موضوعی است که زمان ورود ترامپ به کاخ سفید از دو سال پیش تاکنون بیشترین سهم را در میان ادعا‌های دروغ او داشته است. اما طی 6 هفته مذکور او بیشترین ادعا‌های خلاف واقع را درباره مسائل اقتصادی گفته است.

بنا به پیگیری‌های سی‌ان‌ان در 6 هفته مورد بررسی، 26 درصد از دروغ‌های رئیس جمهور آمریکا حول محور موضوعات اقتصادی مطرح شد. 23 درصد از دروغ‌های ترامپ درباره دموکرات ها، 18 درصد درباره تجارت، 16 درصد نیز درباره چین گفته شد. موضوع مهاجرت برخلاف همیشه طی این شش هفته با 13 درصد در مکان پنجم دروغ‌های ترامپ قرار گرفت.

سی‌ان‌ان گزارش داد مهمترین بخش دورغ‌های ترامپ مربوط به تکرار چندباره بر روی موضوع تعرفه تجاری است، اینکه هزینه جنگ تجاری با چین متوجه پکن است و نه واشنگتن. ترامپ 19 بار در 6 هفته مدعی شد که آمریکایی‌ها هزینه جنگ تجاری را نمی‌پردازند. این در حالیست که نتایج بررسی‌ها حاکی از دروغ بودن این ادعاست.

ترامپ همچنین طی این دوره 14 مرتبه مدعی شد دموکرات‌ها خواهان باز بودن مرز‌های آمریکا هستند. سی‌ان‌ان نوشت ترامپ مایل است رقبای دموکرات خود را حامی مهاجرت کنترل نشده نشان دهد، در حالی که اینگونه نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در این دوره زمانی 11 بار مدعی شد این کشور شاهد پایین‌ترین نرخ بیکاری در دوره ریاست جمهور او بوده است. در 9 مورد مدعی شد که کسری تجاری با چین 500 میلیارد دلار است. ترامپ همچنین طی این شش هفته 9 بار مدعی شد دیوار مرزی به سرعت در حال ساخته شدن است.

ترامپ تنها در 15 اوت، 37 ادعای دروغ را در جریان سخنرانی خود در نیوهمشایر مطرح کرد. این رکورد جالب توجه تنها در دو مصاحبه، یک سخنرانی و گفت و گوی 15 دقیقه‌ای با خبرنگاران به ثبت رسید.

در اول اوت او 35 دروغ را در سخنرانی در اوهایو، یک مصاحبه و 19 دقیقه گفتگو با خبرنگاران گفت. در 13 اوت نیز او طی یک سخنرانی در پنسیلوانیا و گفت و گوی 11 دقیقه‌ای با خبرنگاران 11 دروغ دیگر را مطرح کرد.

همچنین سی‌ان‌ان در این بررسی به این نتیجه رسید که ترامپ بیشترین ادعا‌های دروغ خود (94) را در جمع خبرنگاران مطرح کرد. همچنین 77 مورد دروغ او در سخنرانی‌های مختلف او مطرح شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها