کد خبر: 338719
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

فرانسه:

هدف ما سوق دادن ایران به رعایت کامل برجام است/ ائتلاف اروپا در خلیج‌فارس، از آمریکا مستقل است

وزرای دفاع فرانسه و آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود به اظهارنظر درباره مسائل مختلفی از جمله برجام و امنیت خلیج‌فارس پرداختند.

هدف ما سوق دادن ایران به رعایت کامل برجام است/ ائتلاف اروپا در خلیج‌فارس، از آمریکا مستقل است
کد خبر: 338719
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود اعلام کرد هدف فرانسه «بازگرداندن ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای وین» است.

وزیر دفاع فرانسه گفت: «ابتکارات آمریکا و اروپا برای تقویت امنیت در خلیج (فارس) می‌توانند، یکدیگر را تکمیل کنند و با هم هماهنگ شوند».

او در ادامه با تاکید بر اینکه ابتکارهای عمل آمریکا و اروپا برای تقویت امنیت در خلیج فارس لازم است تا مکمل و هماهنگ با یکدیگر باشد، به این نکته نیز اشاره کرد که همزمان با ابتکار آمریکا، فرانسه نیز به صورت مستقل ابتکار عملی را در راستای تأمین امنیت در خلیج فارس دنبال کرده است.

به نظر می‌رسد اشاره وزیر دفاع فرانسه درباره ابتکار عمل این کشور، به پیشنهاد پاریس برای تشکیل ائتلاف اروپایی در خلیج فارس باشد و به همین منظور نیز پارلی در ادامه گفته است که این ابتکار عمل برای کشورهایی است که به ابتکار عمل آمریکا در خلیج فارس ملحق نشده‌اند، هر چند فرانسه و آمریکا در این ارتباط همکاری‌های خود را دنبال می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها