کد خبر: 344635
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۱:۱۶:۴۱
| |

اتحادیه عرب از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه استقبال کرد

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه اعلام تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه آغاز راهی بی‌پایان است، از همه طرف‌های سوری خواست به منظور کمک به این کمیته برای عمل به مسئولیت‌هایش، روحیه مسؤولیت‌پذیری ملی و فراتر از منافع محدود داشته باشند.

اتحادیه عرب از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه استقبال کرد
کد خبر: 344635
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۱:۱۶:۴۱

اعتمادآنلاین| احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در نشست عالی‌رتبه‌ای که اتحادیه اروپا پیرامون بحران سوریه در حاشیه فعالیت‌های هفتاد و چهارمین دور از نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار کرد، گفت: امروز خطرناک‌ترین مساله‌ای که سوریه با آن مواجه است، درگیری‌ بر سر منافع و دستورکارهای خارجی است و تمامیت ارضی سوریه باید در اولویت همه طرف‌ها باشد.

وی تاکید کرد، حل بحران سوریه از طریق تجزیه کشور به مناطق تحت سلطه خارجی‌ها، حل نمی‌شود، برخی از قدرت‌های منطقه نابودی سوریه را فرصتی برای گسترش و تحکیم نفوذ خود می‌دانند و این مساله برای سوری‌ها و عرب‌ها غیر قابل قبول است و راه‌ را برای حل طولانی مدت بحران سوریه هموار نمی‌کند.

در این نشست عالی‌رتبه که با نظارت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد، تعدادی از وزرای خارجه کشورهای ذی‌ربط با بحران سوریه و در راس آنها اردن، ترکیه، لبنان و ایران و همچنین گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه مشارکت داشتند.

پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل اتحادیه عرب از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد و گفت: این کمیته باید طی هفته‌های آتی کار خود را آغاز کند.

منبع: اینسا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها