کد خبر: 345569
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۱:۲۴:۵۲
| |

کاخ سفید دسترسی به مکالمات تلفنی ترامپ را محدود کرد

رسوایی اوکراین‌گیت موجب شد کاخ سفید از بیم خسارت بیشتر به وجهه ترامپ، دسترسی به مکالمات او با سران روسیه و عربستان سعودی را محدود کند.

کاخ سفید دسترسی به مکالمات تلفنی ترامپ را محدود کرد
کد خبر: 345569
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۱:۲۴:۵۲

اعتمادآنلاین| سی‌ان‌ان می‌گوید کاخ سفید دسترسی به مکالمات تلفنی ضبط‌شده میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس را محدود کرده؛ حال آنکه این محدودیت شامل مکالمات ضبط شده ترامپ و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز می‌شود.

به گفته یک منبع آگاه، متن یکی از مکالمات تلفنی ترامپ و بن سلمان، برخلاف روال معمول منتشر نشد؛ حال آنکه دسترسی به متن مکالمه با پوتین نیز بسیار محدود بود.

البته مشخص نیست این مکاتبات در همان سیستم فوق محرمانه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند که مکالمه دردسرساز اخیر با عنوان اوکراین‌گیت.

ظاهراً مکالمه ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی در سیستم جداگانه‌ای نگهداری می‌شده که برای حفاظت از مسائل امنیتی چون عملیات‌های نظامی مخفی در نظر گرفته شده است.

در پرونده اوکراین گیت، ترامپ متهم است در جریان تماسی تلفنی، ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود را تهدید کرده چنانچه تحقیقاتی را درباره جو بایدن رقیب دموکرات او در انتخابات 2020 انجام ندهد، کمک‌های نظامی به کی‌یف را قطع خواهد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها