کد خبر: 347158
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۰:۳۶:۵۰
| |

«روسیه» در سوریه «اس‌500» آزمایش کرد

روزنامه روسی «ایزوستیا» به نقل از منابع وزارت دفاع این کشور خبر داد، روسیه در سوریه سامانه پدافندی «اس‌500» را با موفقیت آزمایش کرده است.

«روسیه» در سوریه «اس‌500» آزمایش کرد
کد خبر: 347158
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۰:۳۶:۵۰

اعتمادآنلاین| منابع مطلع وابسته به وزارت دفاع روسیه که نامشان فاش نشده، به یک روزنامه این کشور خبر دادند، ارتش روسیه در سوریه توانسته با موفقیت سامانه اس‌500 را آزمایش کند.

بنا بر نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، روزنامه «ایزوستیا» به نقل از منابع وابسته به وزارت دفاع روسیه خبر داد، آزمایش‌های سامانه پدافند هوایی «اس‌500 پرومتی» در سوریه با موفقیت انجام شده و به پایان رسیده است.

بنا بر گفته این منابع روس که اشاره‌ای به نامشان نشده است، آزمایش‌های سامانه اس‌500 موفق بوده است.

منابع روس همچنین به ایزوستیا گفتند، در جریان آزمایش‌ این سامانه پیشرفته پدافندی در سوریه، «برخی مشکلات مشخص» برای عملیاتی کردن سامانه به وجود آمد اما این مشکلات به سرعت رفع شد.

وزارت دفاع روسیه تاکنون اظهارنظری درباره آزمایش اس‌500 در سوریه نکرده و به گزارش روزنامه ایزوستیا واکنش نشان نداده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، اگرچه مشخصات فنی اس‌500 همچنان موضوعی محرمانه است اما گزارش‌ها حاکی است که این سامانه قادر به نابود کردن اهداف تا فاصله 600 کیلومتری است و می‌تواند تا 10 موشک بالستیک با سرعت فوق فراصوت (هر یک ثانیه هفت کیلومتر) را ردیابی و هدف قرار دهد.

انتشار خبر آزمایش سامانه پدافندی اس‌500 در حالی صورت گرفته که مسکو به عنوان متحد دمشق در «الحمیمیم» و برخی دیگر از نقاط سوریه چند پایگاه نظامی دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها