کد خبر: 347348
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۵:۴۵:۴۸
| |

پمپئو اعتراف کرد:

هنگام تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی حضور داشتم

وزیر امور خارجه آمریکا که در بحبوحه قضیه «اوکراین‌گیت»، آینده سیاسی خود را در خطر می‌بیند، در کنفرانس خبری در پایتخت ایتالیا اعتراف کرد در تماس تلفنی جنجالی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین حضور داشته است.

هنگام تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی حضور داشتم
کد خبر: 347348
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۵:۴۵:۴۸

اعتمادآنلاین| «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعتراف کرد که در تماس تلفنی 25 ژوئیه (3 مردادماه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور آمریکا مشارکت داشته است.

بنا به گزارش شبکه «سی ان ان»، پمپئو امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری در «رم» به همراه همتای ایتالیایی خود گفت: «من در آن تماس تلفنی بودم».

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در آن تماس تلفنی چیزی را شنیده که حس نگرانی و هشدار وی را برانگیزد، گفت: «من برای یکسال و نیم است که وزیر خارجه آمریکا بوده‌ام. دقیقاً از سیاست آمریکا در قبال اوکراین اطلاع دارم. این (سیاست) به طور قابل توجهی منسجم بوده است».

اعتراف پمپئو در حالی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با جدی شدن احتمال استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و با آغاز رسمی روند تحقیقات کنگره در این رابطه، وزیر خارجه آمریکا هم آینده سیاسی خود را در معرض خطر دیده و به همین منظور برای کارشکنی در تحقیقات به تکاپو افتاده است و تلویحاً گفت که از مشارکت کارکنان وزارت خارجه آمریکا در روند تحقیقات جلوگیری می‌کند.

پیش از این گزارش‌ها حاکی از آن بود که پمپئو نه تنها از مکالمه جنجالی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مطلع بوده، بلکه خود در آن مشارکت داشته است. این در حالی است که او پیشتر اساسا اطلاع از محتوای این مکالمه را منکر شده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها