کد خبر: 348176
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۳:۵۴:۴۱
| |

احتمال تروریستی بودن حادثه حمله به پلیس فرانسه افزایش یافت

تحقیقات کارشناسان دادستانی ملی ویژه مبارزه با تروریسم فرانسه نشان می‌دهد شائبه تروریستی بودن حمله به مقر پلیس در پاریس با توجه به گرایش‌های «افراط‌گرایانه» فرد مهاجم بسیار زیاد است.

احتمال تروریستی بودن حادثه حمله به پلیس فرانسه افزایش یافت
کد خبر: 348176
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۳:۵۴:۴۱

اعتمادآنلاین| روزنامه لزکو فرانسه امروز (شنبه) نوشت: سرنخ گرایش «میکائیل اچ»(Mickaël H) فرد مهاجمی که در حمله به مقر پلیس در منطقه سیته چهار نیروی پلیس این شهر را به قتل رساند، اکنون در پیگردهای دادسرای ویژه مبارزه با تروریسم برجسته شده است.

بررسی مکالمات تلفنی میکائیل از سوی محققان نشان می دهد که ماموریت این فرد جمع‌آوری اطلاعاتی در خصوص افراط‌گرایی جهادی بوده است.

همچنین به نوشته روزنامه منطقه ای لو بی‌یَن پوبلیک فرانسه، بر اساس نتایج تحقیقات دادستانی ملی مبارزه با تروریسم فرانسه، بررسی این پرونده با عنوان ترور و اقدام به ترور درباره یک شخص مسوول امور عمومی مرتبط با یک سازمان تروریستی و همچنین مشارکت در اقدام های تروریستی جنایی از سر گرفته شده است.

عناصر متعددی که توسط محققان جمع آوری شده، به فرضیه گرایش فرد مهاجم به افراط‌گرایی که کارمند اداره اطلاعات پلیس پاریس بوده، رسمیت داده است.

به نوشته این روزنامه منطقه ای، بر اساس منابع مرتبط، فرد مهاجم که یک دانشمند علوم رایانه 45 ساله بوده دستکم از یک سال و نیم پیش به جریان جنبش سلفی پیوسته است.

ماموریت این فرد جمع آوری اطلاعات در رابطه با افراط‌گرایی بود. بررسی های تلفنی فرد مهاجم در این ارتباط شامل تبادل پیامکی او با همسرش می شود.

به گفته منابع مشابه، او همچنین یک روز قبل از اقدام به حمله به مقر پلیس که فرضیه یک عمل از پیش تعیین شده را به اثبات می رساند، یک چاقو خریده بود.

دویچه وله نیز نوشته است:‌ طبق گفته مقام های امنیتی به رسانه‌ها، قاتل 45 ساله و شهروند فرانسه بوده، در جزیره مارتینیک، از مستعمرات فرادریایی فرانسه متولد شده، حدود 20 سال به عنوان کارشناس کامپیوتر برای پلیس کار کرده و به گفته همکاران و همسایگانش، فردی آرام و باوقار بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها