کد خبر: 348634
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۶:۰۱:۳۱
| |

القدس‌العربی:

قتل محافظ شخصی «ملک سلمان» به دلیل جنگ یمن بود

یک روزنامه فرامنطقه‌ای نوشت قتل سرلشکر «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی شاه سعودی به خاطر جنگ یمن بود و علاوه بر او چند افسر دیگر نیز به قتل رسیده‌اند اما مرگ آن‌ها افشا نشده است.

قتل محافظ شخصی «ملک سلمان» به دلیل جنگ یمن بود
کد خبر: 348634
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۶:۰۱:۳۱

اعتمادآنلاین| اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که جنگ یمن علت قتل سرلشکر «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی شاه سعودی بوده و به غیر از آن تعدادی از افسران ارشد نیز به قتل رسیده‌اند اما مرگ آن‌ها افشا نشده و احتمال قتل جانشینان احتمالی «بن سلمان» ولی‌عهد سعودی نیز وجود دارد.

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس‌العربی» نوشت که اطلاعات دقیقی در دست است که نشان می‌دهد قتل الفغم به جنگ یمن ارتباط دارد.

دولت عربستان سعودی اخیرا از مرگ الفغم خبر داد و مدعی شد که او در جریان مشاجره با دوست خود هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده است. کارشناسان امنیتی این ادعای مقامات سعودی را رد کرده‌اند به ویژه اینکه الفغم تحت مراقبت امنیتی بوده است.

القدس‌العربی به نقل از برخی منابع موثق نوشت که «بیماری ملک سلمان را از پا درآورده و او در طول شبانه‌روز تقریبا دو ساعت بیدار است و تنها یک ساعت را به پیگیری امور کشور سپری می‌کند و بقیه ساعات خود را با داروهای آرام‌بخش و خواب می‌گذراند».

به نوشته این روزنامه، ملک سلمان که اخیرا اعتماد به اطرافیانش را از دست داده و حتی به «بن سلمان» پسر خود نیز اعتماد ندارد، امور کشور از جمله جنگ یمن را به الفغم واگذار کرده بود و از این جهت الفغم تحت فشار از سوی ولی‌عهد بود.

این روزنامه افزود که الفغم اخبار واقعی از جنگ یمن، حملات به آرامکو و ناراضی گروهی از افسران نظامی از رفتارهای بن سلمان را به شاه سعودی منتقل می‌کرد و همین امر باعث شد که بن سلمان دست به قتل محافظ شخصی و فرد وفادار به پدرش بزند.

منابع مذکور همچنین گفتند که بن سلمان تعدادی از افسرانی که درباره وفاداری آن‌ها شک و تردید داشت، سر به نیست کرده است، این افسران از کسانی بودند که درباره عملکرد بن سلمان در جنگ یمن و تلفات نظامیان سعودی ملاحظاتی داشته و حتی کانال‌های ارتباطی با برخی شاهزادگان درباره اجرای سناریو نجات کشور در داخل خاندان سلطنتی و نه از طریق کودتا، برقرار کرده بودند.

به گفته این منابع، در میان این افسران کسانی بودند که در مناسبت‌های رسمی، بن سلمان را همراهی می‌کردند اما دیگر در این مناسبت‌ها حضور ندارند.

این روزنامه همچنین به حساس بودن اوضاع خاندان سلطنتی سعودی اشاره کرد و نوشت که شاهزادگان دیگر قدرت ولی‌عهد را قبول ندارند و می‌دانند که او هرگز حادثه «کارلتون ریتز» و بازداشت شاهزادگان را تکرار نخواهد کرد اما با این حال او برای از میدان به در کردن رقبای خود تلاش می‌کند و به همین دلیل اغلب شاهزادگان را از ریاض تبعید کرده که از جمله آن‌ها «محمد بن نایف» است که به شمال عربستان تبعید شده است و حال آنکه «احمد بن عبدالعزیز» که به نظر می‌رسد شایستگی اتحاد خاندان سلطنتی را دارد، تحت مراقبت شدید قرار دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها