کد خبر: 350108
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۵:۲۹:۲۷
| |

کردهای سوریه خواستار فراخواندن سفرای کشورها از ترکیه شدند

الهام احمد، یکی از روسای شورای سوریه دموکراتیک از جامعه بین‌الملل خواست تا در بحبوحه عملیات آنکارا در شمال سوریه سفرای خود در ترکیه را فرا بخوانند.

کردهای سوریه خواستار فراخواندن سفرای کشورها از ترکیه شدند
کد خبر: 350108
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۵:۲۹:۲۷

اعتمادآنلاین| الهام احمد، یکی از روسای شورای سوریه دموکراتیک که شاخه سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک محسوب می‌شود، در پارلمان اروپا گفت: ما از تمامی کشورها می‌خواهیم تا سفارت‌های دیپلماتیک خود را در ترکیه تعطیل و سفرایشان را خارج کنند.

این مسؤول کرد سوریه تاکید کرد: حمله ترکیه قدرت ما را برای محافظت از بازداشتی‌های داعشی تضعیف می‌کند.

در همین حال، ریاض درار، یکی دیگر از روسای شورای سوریه دموکراتیک گفت: کردهای سوریه می‌خواهند روسیه به جای ترکیه با مردم سوریه مذاکره و گفت‌وگو کند تا به راه‌حلی برای این بحران کنونی دست یابیم.

وی افزود: روسیه نقش مهمی در حفظ تمامیت و اتحاد سوریه ایفا می‌کند اما متاسفانه اخیرا توافقاتی با ترکیه صورت داشته است. ما از روسیه می‌خواهیم تا موضع خود را روشن کند و به جای ترکیه با ما و با مردم سوریه گفت‌وگو کند تا به راه‌حلی برای جنگ کنونی دست یابیم. ما خواستار صلح و ثبات در داخل یک سوریه متحد هستیم.

این سیاستمدار در ادامه تصریح کرد: ما انتظار داریم روسیه در این روند سیاسی نقش مهم‌تری را ایفا، به دستیابی به یک راه‌حل کمک و آن را اعمال کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها