کد خبر: 351767
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۳۶:۰۲
| |

ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت حومه «کوبانی» است

ارتش سوریه بعد از ورود به شهر منبج در شمال شرقی حلب عازم حومه عین‌العرب (کوبانی) در حومه شرقی حلب شده است.

ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت حومه «کوبانی» است
کد خبر: 351767
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۳۶:۰۲

اعتمادآنلاین| حرکت ارتش سوریه به شمال کشور برای مقابله با پیشروی ترکیه به داخل خاک سوریه است؛ ارتش سوریه در این راستا وارد «عین تمر» شده که در 20 کیلومتری مرزهای ترکیه در شمال حسکه واقع است.

ارتش سوریه بعد از ورود به شهر منبج پیشروی به سمت حومه عین‌العرب در حومه شرقی حلب را آغاز کرد. ارتش سوریه روز دوشنبه وارد شهرک عین عیسی در حومه شمالی رقه و به موازات آن وارد شهرک تل تمر در حومه شمال غربی حسکه شد.

استقرار نیروهای ارتش دولت سوریه در اطراف منبج از سمت غرب و شمال انجام گرفت که به عبارتی مساحتی حدود 100 کیلومتر در اطراف منبج و خط تماس با نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای هم‌پیمانش را شامل می‌شود.

المیادین نیز گزارش داد ارتش سوریه وارد شهر الطبقه در حومه رقه شد و به سمت شمال در حرکت هستند. منابع محلی نیز گفتند، نیروهای آمریکایی یک شنبه شب برج دیده بانی جنوب عین العرب را ترک کردند.

یگانی از ارتش سوریه عازم مقر سابق نیروهای آمریکایی و فرانسوی در جنوب شهر منبج در شمال سوریه شد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد،‌ به محض استقرار نیروهای ارتش سوریه در محله‌های منبج یگان ویژه از تیپ نهم به منطقه «مجتمع مطاحن» در جنوب منبج عازم شد که قبل از این، نیروهای آمریکایی و فرانسوی به عنوان پایگاه نظامی چند منظوره از آن استفاده می‌کردند.

نیروهای آمریکایی پایگاه مطاحن منبج را یکشنبه ترک کردند و اکنون ارتش سوریه در محله‌ها و ورودی منبج مستقر است.

پایگاه مطاحن منبج بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه محسوب می‌شود و شامل رستوران‌ها، بالکن‌های خاص و ساختمان‌های لجستیک است که نشان می‌دهد در ژوئن 2018 برای استفاده طولانی مدت توسعه یافته بود اما ساکنانش چند ماه بیشتر در آنجا نماندند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها