کد خبر: 354806
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۲:۴۱:۱۲
| |

«آیت‌الله سیستانی» درباره سوء‌استفاده طرف‌های خارجی از اعتراضات مردمی هشدار داد

نماینده آیت‌الله سیستانی در نماز جمعه کربلا هشدار داد خشونت در تظاهرات زمینه را برای سوء‌استفاده طرف‌های خارجی فراهم می‌کند.

«آیت‌الله سیستانی» درباره سوء‌استفاده طرف‌های خارجی از اعتراضات مردمی هشدار داد
کد خبر: 354806
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۲:۴۱:۱۲

اعتمادآنلاین| نماینده آیت‌الله سیستانی در نماز جمعه کربلا در بیانیه‌ای از معترضان خواست به اموال عمومی و خصوصی آسیب نرسانند و به نیرو‌های امنیتی تعدی نکنند.

او همچنین تاکید کرد نیرو‌های امنیتی باید تضمین‌کننده امنیت اعتراضات باشند.

در این بیانیه تاکید شده است: تعدی به نیرو‌های امنیتی و ضربه زدن به اموال عمومی و خصوصی در جریان اعتراضات از لحاظ شرعی درست نیست و مغایر با اصول تظاهرات مسالمت‌آمیز است. خشونت زمینه را برای مداخلات و سوء استفاده طرف‌های خارجی را به منظور تصفیه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم می‌کند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: اصلاح حقیقی باید از راه‌های مسالمت‌آمیز و همبستگی و وحدت میان عراقی‌ها صورت بگیرد. از معترضان می‌خواهیم که خشم خود را کنترل کنند و اجازه ندهند این خشم منجر به وخیم شدن اوضاع و آسیب رساندن به اموال خصوصی و عمومی شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: معترضان نباید اجازه دهند مغرضان به درون صفوف تظاهرات‌کنندگان نفوذ کنند. در تظاهرات گذشته اهداف مورد نظر محقق نشد و باید یک هیئت قضایی مستقل جهت انجام تحقیقات در خصوص تظاهرات گذشته تشکیل شود.

به موجب این بیانیه، لغو امتیازات برخی نمایندگان و سیاستمداران و مقابله با فساد در عراق باید در راس اصلاحات باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها