کد خبر: 356077
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۸:۳۸:۲۵
| |

بازگشت آرامش به لبنان

میدان های "ریاض الصلح" و "الشهداء" که محل اصلی برگزاری تظاهرات در پایتخت لبنان به شمار می آمد، امروز از تظاهرکنندگان خالی بوده و آرامش به بیروت بازگشت اما چادرهایی که در این محل برپا شده همچنان پا برجا است.

بازگشت آرامش به لبنان
کد خبر: 356077
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۸:۳۸:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ ‌ اکنون آرامش کامل در این 2 میدان حکمفرما است در حالیکه روزهای گذشته و از آغاز تظاهرات مردمی، ریاض الصلح و الشهداء مرکز اصلی تجمع معترضان به شمار می آمد.

ارتش لبنان از صبح امروز با صدور بیانیه ای از معترضان خواست در بازگشایی راه ها همکاری کرده و مسیرهایی که مسدود هستند، بازگشایی کنند.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی لبنان، ارتش همچنین از معترضان خواست تجمعات خود را فقط در خیابان ها و میادین برگزار کنند.

ارتش اکنون بسیاری از بزرگراه ها و راه های ارتباطی اصلی در پایتخت را بازگشایی کرده است.

نگاهی به نقشه بازگشایی راه های اصلی لبنان نشان می دهد که بزرگراه جل الدیب که ورودی شمالی بیروت به شمار می آید در دو محور شرقی و غربی بازگشایی شده و اوضاع در این محل به وضعیت عادی برگشته است.

در طرابلس واقع در شمال لبنان که معترضان در برابر بازگشایی راه ها مقاومت می کردند، بیشتر مسیرها از جمله راه های منتهی به میدان "النور" در مرکز این استان امروز بازگشایی شد.

بزرگراه اصلی طرابلس به بیروت نیز اکنون باز است.

در صیدا واقع در جنوب لبنان نیز معترضان از باز کردن بسیاری از راه های مسدود شده خبر داده و در عین حال اعلام کردند چنانچه پس از تشکیل دولت جدید خواسته های آنان تحقق نیابد، راه ها را بار دیگر مسدود خواهند کرد.

از سوی دیگر شورای اداری انجمن بانک های لبنان اعلام کرد، بانک ها از روز جمعه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت و با توجه به تعطیلی رزوهای قبلی و کارهای عقب افتاده روز شنبه نیز تا ساعت پنج عصر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وزیر آموزش و پروش لبنان نیز اعلام کرد فردا مدارس بازگشایی می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها