کد خبر: 360154
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۵:۲۲:۴۵
| |

نشریه کره‌ای: کره‌شمالی آماده توسعه سامانه جدید تسلیحاتی است

یک نشریه کره‌ای هشدار داد، در صورت عدم تغییر رویکرد واشنگتن، پیونگ‌یانگ در مسیر توسعه سامانه‌های جدید تسلیحاتی با توانمندی هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در کره‌جنوبی گام برمی‌دارد.

نشریه کره‌ای: کره‌شمالی آماده توسعه سامانه جدید تسلیحاتی است
کد خبر: 360154
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۵:۲۲:۴۵

اعتمادآنلاین| نشریه‌ «چوسان سیمبو» کره‌شمالی در گزارشی ضمن توصیه به آمریکا برای برداشتن گام‌های مثبت در قبال پیونگ‌یانگ نوشت که کره‌شمالی قادر به توسعه سامانه‌های جدید با قابلیت هدف قرار دادن پایگاههای آمریکا در کره‌جنوبی است.

در ابتدای این گزارش، این رسانه کره‌شمالی، واشنگتن را ترغیب کرده بود تا «گزینه عاقلانه‌ای» را انتخاب کند و تأکید کرد که سامانه‌های جدید کره‌شمالی قادر به حمله کردن به پایگاههای آمریکا در کره‌جنوبی است.

طبق این گزارش، کره‌شمالی آماده است در صورت عدم حصول پیشرفت چشمگیر در دیپلماسی با آمریکا، در «مسیر جدیدی» قدم بردارد و تولید سامانه‌های تسلیحاتی جدید خود را تسریع بخشد بنابراین واشنگتن نباید فرصت حیاتی گفت‌وگو با کره‌شمالی را از دست بدهد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره‌شمالی مهلت داده بود و چوسان سیمبو با اشاره به این ضرب‌الاجل نوشت که «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره‌شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است».

این گزارش سپس اینگونه ادامه داد: «اگر تا آن زمان (پایان سال جاری میلادی)، دیدار سومی برگزار نشود که در آن آمریکا بتواند راه‌حلی را برای حل مشکل با کره‌شمالی در میان بگذارد، فرصت گفت‌وگو از بین خواهد رفت».

این نشریه کره‌شمالی ادامه داد که در این شرایط، کره‌شمالی راهبرد جدیدی را در پیش می‌گیرد و این رویکرد را با توسعه سامانه‌های تسلیحاتی جدید و زنجیره‌ای از آزمایشات موشکی کره‌شمالی در ماههای اخیر، مرتبط دانست و تأکید کرد که کره‌شمالی هم «برای گفت‌وگو و هم برای تقابل آمادگی دارد».

بر اساس این گزارش، آزمایشات اخیر موشکی کره‌شمالی نشان می‌دهد که «برد چندین موشک‌اندازهای فوق بزرگ (کره‌شمالی) در مقایسه با موشک‌اندازهای فعلی، افزایش چشمگیری داشته است» و سامانه موشک‌انداز جدید کره‌شمالی (MLRS) قادر به هدف قرار دادن پایگاههای آمریکا در کره‌جنوبی دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها