کد خبر: 363079
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۴:۱۴:۱۳
| |

اولین کنفرانس «خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی» برگزار شد

شرکت‌کنندگان در اولین کنفرانس سازمان ملل درباره ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه به پیگیری پیمانی برای ایجاد چنین منطقه‌ای متعهد شدند.

اولین کنفرانس «خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی» برگزار شد
کد خبر: 363079
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۴:۱۴:۱۳

اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد: کنفرانس سازمان ملل در زمینه منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی اطلاعیه‌ای سیاسی را تنظیم کرده و طی آن تعهد جدی خود را به پیگیری پیمانی برای ایجاد منطقه‌ای بدون تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه اعلام کرده است.

او افزود: این کنفرانس از همه کشورهای منطقه دعوت کرده که از این اطلاعیه سیاسی حمایت کرده و به این روند بپیوندند.

اولیانوف همچنین اظهار کرد: در این کنفرانس تصمیم گرفته شد که جلسات سالانه آن باید به طول یک هفته و از سومین دوشنبه ماه نوامبر هر سال برگزار شوند، مگر آن که تصمیم دیگری در این باره اتخاذ و اعلام شود.

این دیپلمات ادامه داد: دومین نشست سالانه کنفرانس سازمان ملل درباره منطقه‌ای خالی از تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه از 16 تا 20 نوامبر سال 2020 برگزار خواهد شد و تا آغاز این نشست، اردن ریاست این کنفرانس را بر عهده خواهد داشت و سپس طبق حروف الفبا کویت مسئولیت‌های مربوط به ریاست این کفرانس را بر عهده خواهد گرفت.

تصمیم برای برگزاری این کنفرانس در مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر 2018 اتخاذ شد. این کنفرانس به مدت 5 روز در نیویورک برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها