کد خبر: 364101
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۳:۵۴:۴۵
| |

درخواست آمریکا از دانمارک: «اف‌35‌»های بیشتری بخرید

آمریکا در پیامی از دانمارک خواست جنگنده‌های «اف‌35» بیشتری را از این کشور خریداری کند.

درخواست آمریکا از دانمارک: «اف‌35‌»های بیشتری بخرید
کد خبر: 364101
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۳:۵۴:۴۵

اعتمادآنلاین| واشنگتن در پیامی که از طریق «کارلا سندز»، سفیر آمریکا در دانمارک ابلاغ کرده، از دانمارک خواسته تا جنگنده‌های «اف‌35» بیشتری خریداری کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، تاکنون دانمارک 27 جنگنده اف‌35 را از آمریکا خریده است اما حداقل پنج مورد از آنها برای همیشه در آمریکا مستقر خواهد بود.

سندز به روزنامه دانمارکی «جیلاند پوستن» گفت: «از آنجایی که خلبان‌های دانمارکی در «آریزونا» آموزش خواهند دید، برخی از هواپیماهای دانمارک در آمریکا می‌مانند و حدود 22 هواپیمای دیگر نیز به دانمارک خواهند آمد.»

وی در ادامه با اشاره به اعلام وزارت دفاع دانمارک مبنی بر اینکه تنها 30 جنگنده اف‌16 مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: «این تعداد (هواپیما) در مقایسه با 40 جنگنده «اف‌16» که در حال حاضر دارید، زیاد نیست. این درواقع یک کاستی در تعداد هواپیماها است، بنابراین احتمالا دانمارک باید به این موضوع رسیدگی کند.»

علاوه بر این، سفیر آمریکا در دانمارک نگرانی خود را از ظرفیت ناکافی هواپیمایی ناتو و نظارت در قطب شمال، ابراز کرد و از کپنهاگ خواست تا وعده‌ سه ساله برای تقویت دفاعی و نظارت بر این منطقه را انجام دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها