کد خبر: 364509
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۶:۵۱:۱۵
| |

حاکم امارات: مسأله فلسطین در مرحله حساس بی‌سابقه‌ای است

حاکم امارات امروز (چهارشنبه) به مناسبت روز جهانی "همبستگی با ملت فلسطین" با ارسال پیامی به رئیس کمیته سازمان ملل در امور فلسطین اعلام کرد، مسأله فلسطین در مرحله حساس بی‌سابقه‌ای قرار دارد.

حاکم امارات: مسأله فلسطین در مرحله حساس بی‌سابقه‌ای است
کد خبر: 364509
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۶:۵۱:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات به مناسبت این روز جهانی در کنار دیگر روسای کشورها این پیام را ارسال و بار دیگر حمایت امارات از آرمان‌های فلسطینیان در تعیین سرنوشت خود و نیز حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش درد و رنج این ملت را اعلام کرد.

بن زاید در این پیام با بیان اینکه به خاطر تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش‌های این رژیم برای نهادینه کردن اشغال‌گری خود در اراضی فلسطین، مسأله فلسطین در مرحله حساس بی‌سابقه‌ای قرار دارد، بر مسؤولیت سازمان ملل برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینی‌ها و تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف اقدامات یکجانبه و پایان دادن به اشغال‌گری خود تأکید کرد.

وی گفت، صلح عادلانه، فراگیر و دائمی در منطقه تنها با اجرای راهکار تشکیل دو کشور براساس راهکار صلح عربی و قطعنامه‌های مشروع سازمان ملل در این خصوص محقق می‌شود.

سازمان ملل روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین را تعیین کرده و فعالیت‌های مربوط به آن در مقر این سازمان در نیویورک و در دفاتر آن در ژنو و وین برگزار می‌شود.

هر ساله 29 نوامبر به منظور یادآوری قطعنامه شماره 181مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1947 درباره فلسطین که به طرح تقسیم فلسطین نیز موسوم است، مراسمی برگزار می‌شود. مطابق این قطعنامه سرزمین فلسطین به دو کشور عبری و فلسطینی تقسیم می‌شد و 55 درصد اراضی سرزمین فلسطین به دولت اشغالگر اسرائیل تعلق می‌گرفت و مقرر شد قدس اشغالی و بیت لحم به صورت بین‌المللی اداره شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها