کد خبر: 366269
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۲:۰۵:۲۷
| |

اتهام‌زنی واهی رئیس اسبق پارلمان عراق به ایران:

کار ایران در عراق تمام شده است!

رئیس اسبق پارلمان عراق ضمن متهم کردن تهران به دخالت در امور داخلی کشورش مدعی شد: نفوذ ایران در عراق حتی اگر هم برای مدتی به طول انجامد، پایان خواهد یافت.

کار ایران در عراق تمام شده است!
کد خبر: 366269
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۲:۰۵:۲۷

اعتمادآنلاین| «اسامه النجیفی» رئیس اسبق پارلمان عراق، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرد و گفت کار ایران در عراق دیگر تمام شده است.

النجیفی از 2010 تا 2014 رئیس پارلمان عراق و اخیرا در دوره نخست‌وزیری حیدر العبادی نیز معاون دوم او بود. اثیل النجیفی استاندار وقت نینوا که به خارج از عراق رفته و متهم به همکاری با داعش در سقوط شهر موصل است، برادر اوست.

النجیفی در گفت‌وگو با شبکه‌های سعودی «العربیه» و «الحدث»، مواضع سیاسی چند سال اخیر عربستان علیه ایران را تکرار کرد و گفت: ایران در امور عراق دخالت می‌کند و اجازه نمی‌دهد جایگاهش در این کشور، تضعیف شود. تهران بسادگی عراق را تسلیم نخواهد کرد و به دنبال ایجاد امپراطوری در منطقه است و این چیزی است که در عراق، لبنان و یمن شکست می‌خورد.

النجیفی ایران را به تسلط بر عراق نیز متهم کرد و از همان چیزی سخن گفت که آمریکا پس از خروج از برجام خواستار آن شده است. النجیفی گفت: نفوذ ایران در عراق حتی اگر هم برای مدتی به طول انجامد، پایان خواهد یافت... ملت عراق، مخالف سیطره ایران بر این کشور و دخالت در امور داخلی‌شان... است».

او در ادامه از تظاهرات‌کنندگان خواست تا در تدوین قانون جدید انتخابات و کمیساریای عالی انتخابات مشارکت کنند حال آنکه طبق قانون اساسی، این کار وظیفه احزاب سیاسی حاضر در پارلمان است.

النجیفی گفت: در صورت پافشاری گروه‌های سیاسی بر عدم تغییر در کشور، عراق به ناکجاآباد می‌رود. تظاهرات‌ها از بستر رنج و دخالت خارجی خارج شده و این ساده است.

رئیس اسبق پارلمان عراق در ادامه «عادل عبدالمهدی» را هم متهم کرد و گفت که او در کشته شدن تظاهرات‌کنندگان نقش داشته و کشور به دست کسانی دیگر اداره می‌شود. او شخصیتی بدون اراده و قدرت در اداره مستقیم امور کشور بود و به همین دلیل قدرت را به بازیگرانی غیردولتی محول کرده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها