کد خبر: 370852
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۴:۳۸:۴۲
| |

مذاکرات نظامی آمریکا و کره‌جنوبی شکست خورد

پس از 2 روز مذاکره میان مقامات سئول و واشنگتن، توافقی برای افزایش سهم کره‌جنوبی از تأمین هزینه‌های حضور نظامیان آمریکا در خاک این کشور حاصل نشد.

مذاکرات نظامی آمریکا و کره‌جنوبی شکست خورد
کد خبر: 370852
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۴:۳۸:۴۲

اعتمادآنلاین| مذاکرات 2 روزه کره جنوبی و آمریکا برای رسیدن به توافقی سر سهم سئول در تأمین مالی 28 هزار نیروی آمریکایی مستقر در این کشور، روز چهارشنبه باز هم بدون نتیجه به اتمام رسید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، قانون‌گذاران کره‌ جنوبی می‌گویند واشنگتن به‌دنبال دریافت سالانه 5 میلیارد دلار بیشتر برای تأمین هزینه‌ نیروهایش بوده که از پنج برابر مبلغ مورد توافق سئول است.

کارشناسان کره‌ای و آمریکایی هشدار داده‌اند اگر توافقی بین 2 کشور حاصل نشود، ممکن است ادامه حضور آمریکا در کره جنوبی با شبهاتی مواجه شود.

عدم حصول توافق میان «جئونگ اون بو» سرپرست مذاکره‌کنندگان کره جنوبی و «جیمز دی‌هارت» همتای آمریکایی او، می‌تواند منتج به تکرار اتفاقات سال گذشته شود. سال گذشته نیز 2 کشور در رسیدن به توافق تا پایان سال ناکام مانده و در سال جدید به توافقی دست یافتند.

دور بعدی گفت‌وگوها بین واشنگتن و سئول، از ماه آینده و در سال جدید میلادی از سر گرفته خواهد شد اما تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها