کد خبر: 372022
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۱۴:۱۸
| |

دفتر علامه «زکزاکی» از سلامتی او و همسرش ابراز نگرانی کرد

دفتر علامه زکزاکی اعلام کرد: 17 روز از زمان انتقال علامه و همسر ایشان به یک زندان دولتی می‌گذرد و وضعیت سلامتی آن‌ها نامناسب و شرایط‌شان در زندان بسیار بد است.

دفتر علامه «زکزاکی» از سلامتی او و همسرش ابراز نگرانی کرد
کد خبر: 372022
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۱۴:۱۸

اعتمادآنلاین| دفتر علامه زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: 17 روز از زمان انتقال شیخ زکزاکی و ملامه زینت همسر ایشان به یک زندان دولتی می‌گذرد و این درحالی است که وضعیت سلامتی آن‌ها نامناسب و شرایط‌شان در زندان بسیار بد است. دسترسی آن‌ها به پایه‌ای‌ترین نیازهایشان از جمله دارو و پزشک محدود شده است. علامه زکزاکی که در بازداشت به‌سر می‌برد، با شرایط جسمانی نامناسبی در زندان مواجه است و با وجود اینکه دادگاه عالی از دو سال پیش حکم آزادی او را صادر کرده است، نظام نیجریه از آزادی او خودداری می‌کند.


در همین حال همزمان با چهارمین سالگرد جنایت زاریا و قتل عام هزار نفر در نیجریه، صد‌ها نفر از تظاهرکنندگان جمعه 22 آذر (13 دسامبر) برای گرامی داشت سالگرد کشتاری که نیرو‌های ارتش نیجریه سال 2015 در منطقه زاریا مرتکب شدند خواستار آزادی علامه زکزاکی شدند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کردند. کشتار زاریا در زمانی رخ داد که ارتش نیجریه به محل زندگی علامه ابراهیم زکزاکی روحانی بلندپایه شیعه در شهر زاریا در شمال این کشور حمله کرد.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها