کد خبر: 375564
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۳:۵۸:۲۱
| |

چاووش اوغلو: شهادت سردار سلیمانی ثبات منطقه را به خطر انداخته است

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه شهادت قاسم سلیمانی صلح و ثبات منطقه را در خطر قرار داده است، گفت: ترکیه برای کاهش تنش‌ها از طریق دیپلماسی تلاش می‌کند.

چاووش اوغلو: شهادت سردار سلیمانی ثبات منطقه را به خطر انداخته است
کد خبر: 375564
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ۱۳:۵۸:۲۱

اعتمادآنلاین| مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت شهادت سردار سلیمانی صلح و ثبات در خاورمیانه را در معرض خطر قرار داده است.

او با بیان اینکه رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه به ترکیه سفر خواهد کرد، گفت او در دیدار با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود درباره تحولات اخیر در منطقه رایزنی خواهد کرد.

چاووش اوغلو افزود: ترکیه برای کاهش تنش‌ها در منطقه از طریق دیپلماسی تلاش خواهد کرد. ما همچنین به تماس‌های خود با عراق ادامه خواهیم داد و هر کاری بتوانیم برای کاهش خشونت‌های رو به گسترش انجام می‌دهیم.

وزیر امورخارجه ترکیه در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه میان ایران و آمریکا میانجی‌گری خواهد کرد، تاکید کرد: ترکیه به تلاش‌ها در این زمینه ادامه خواهد داد. در همین راستا نیز با مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا گفت‌وگو کرده و پیشنهاداتی برای کاهش تنش‌ها ارائه داده‌ام.

او در این باره گفت: آمریکا می‌گوید که برای مذاکره هیچ پیش شرطی ندارد اما ایران باوجود تحریم‌ها با آن (مذاکره) مخالفت می‌کند. با این حال، از آنجایی که ایران وجود یک بازیگر میانجی را ترجیح نمی‌دهد، ترکیه برای برقراری مذاکرات مستقیم میان ایران آمریکا تلاش می‌کند.

چاووش اوغلو تاکید کرد رئیس‌جمهور ترکیه به تحقق این موضوع کمک خواهد کرد.

به نوشته دیلی صباح، تنش‌ها میان ایران و آمریکا پس از آن تشدید شده است که واشنگتن روز جمعه در یک حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و همراهان او را به شهادت رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها