کد خبر: 378795
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۹:۲۱
| |

نخست‌وزیر جدید عراق بعد از «تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی» معرفی می‌شود

ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، موعد معرفی کاندیدای نخست‌وزیری جدید را پس از برگزاری تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی روز جمعه آینده اعلام کرد.

نخست‌وزیر جدید عراق بعد از «تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی» معرفی می‌شود
کد خبر: 378795
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۹:۲۱

اعتمادآنلاین| «عبدالامیر تعیبان» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق با اشاره به اینکه هنوز فراکسیون‌های سیاسی سر معرفی کاندیدای نخست‌وزیری عراق توافق نهایی نکرده‌اند، موعد معرفی این نامزد را اعلام کرد.

تعیبان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) توضیح داد: پرونده انتخاب نخست‌وزیر آتی، پس از تظاهرات روز 24 ژانویه (جمعه - 4 بهمن)، نهایی خواهد شد.

تعیبان پیشتر نیز گفته بود که ائتلاف البناء، به عنوان فراکسیون بزرگتر پارلمان عراق، به دنبال انتخاب کاندیدایی است که کلیه ویژگی‌های مطلوب تظاهرات‌کنندگان از جمله استقلال، عدم دوتابعیتی و برخورداری از تجارب مدیریتی را داشته باشد.

از سوی دیگر، «سیدعمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی و «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دوله القانون»، یکشنبه (دیروز) طی نشستی به بررسی جدیدترین تحولات سیاسی در عراق از جمله پرونده تشکیل دولت انتقالی پرداختند.

بر اساس این گزارش، دو طرف بر اهمیت پایان کار دولت پیشبرد امور به دلیل محدود بودن اختیاراتش و در نتیجه عدم توانایی آن در خدمات‌رسانی به شهروندان تاکید کردند و خواستار نخست‌وزیری فردی مستقل، شایسته، دارای کارنامه‌ای شفاف و توانمند در اداره مرحله آتی کشور و تدارک برای انتخابات زودهنگام شدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها