کد خبر: 382314
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۰:۴۳:۵۹
| |

گام تلافی‌جویانه اروپا در پاسخ به الحاق شهرک‌های کرانه باختری چه خواهد بود؟

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد، طرف‌های اروپایی به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده‌اند در صورتی که اسرائیل شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن را به اراضی اشغالی ملحق کند، آن‌ها اقداماتی را اتخاذ خواهند کرد که از جمله آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

گام تلافی‌جویانه اروپا در پاسخ به الحاق شهرک‌های کرانه باختری چه خواهد بود؟
کد خبر: 382314
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۰:۴۳:۵۹

اعتمادآنلاین| شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از جمله اقدامات اروپا در واکنش به اقدام اسرائیل درباره الحاق شهرک‌ها و غور اردن تأخیر در حمایت مالی اروپا از پروژه‌های توسعه در اسرائیل خواهد بود.

این شبکه اعلام کرد دیپلمات‌های اروپایی از مسؤولان فلسطینی خواستند درحال حاضر تصمیمات دشواری را علیه اسرائیل اتخاذ نکنند و منتظر باشند تا ببینند اسرائیل این اقدام را اتخاذ خواهد کرد یا خیر.

شبکه کان رژیم صهیونیستی افزود: طرف‌های اروپایی در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

منابع فلسطینی اعلام کردند: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه میلادی جاری با وزرای خارجه اروپایی در بروکسل برای بررسی راه‌های مقابله با طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه اعلام کرد برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن و شمال بحرالمیت بعد از انتخابات تلاش خواهد کرد.

از سوی دیگر، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین از بیانیه موسی فقی محمد، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا درباره معامله قرن استقبال کرد. وی پیش‌بینی کرد که سران اتحادیه آفریقا در نشست قریب الوقوع خود با طرح معامله قرن مخالفت کنند.

المالکی گفت که موسی فقی محمد بر همبستگی اتحادیه آفریقا با مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

او افزود: موسی فقی محمد در این بیانیه به شدت از معامله قرن انتقاد کرد چراکه بدون مشورت با نمایندگان شرعی مردم فلسطین تهیه شده و حقوق مشروع مردم فلسطین را نادیده می‌گیرد.

المالکی درخواست فقی محمد برای انجام تلاش‌های بین‌المللی جهت حل عادلانه و دائمی نزاع براساس راهکار تشکیل دو کشور را ستود.

او بر تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای رفتن به شورای امنیت به منظور تکمیل این تلاش‌ها و مطرح کردن معامله قرن در مقابل سازمان ملل تأکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها