کد خبر: 382462
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حواشی شیوع ویروس کرونا در جهان؛ از قرنطینه هواپیمای چینی تا عکس عجیب زن کویتی برای لایک بیشتر در اینستاگرام!

شیوع بیماری کرونا در کنار اخبار پزشکی و آمارهای مربوط به تعداد کشته‌ها و مبتلایان آن، حواشی‌ دیگری هم دارد که تلاش می‌کنیم در ادامه به آن بپردازیم.

حواشی شیوع ویروس کرونا در جهان؛ از قرنطینه هواپیمای چینی تا عکس عجیب زن کویتی برای لایک بیشتر در اینستاگرام!
کد خبر: 382462
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیوع بیماری کرونا در کنار اخبار پزشکی و آمارهای مربوط به تعداد کشته‌ها و مبتلایان آن، حواشی‌ دیگری هم دارد که تلاش می‌کنیم در ادامه به آن بپردازیم.

واکنش نجات‌یافتگان از بازداشتگاه کرونا

واکنش حدود 20 چینی که بعد از نجات یافتن از بیماری کرونا از بیمارستان مرخص شدند بسیار دیدنی است.

به گزارش اعتمادآنلاین، دیلی‌میل در گزارشی که در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش منتشر شد خبر داد: این افراد بعد از خروج از بیمارستان دست خود را به نشانه پیروزی تکان می‌دادند.

آنها در حالی این پیروزی را جشن می‌گیرند و به پایکوبی می‌پردازند که این ویروس چندین برابرِ تعداد آنها از شهر ووهان قربانی گرفته است.

فرار از قرنطینه

یک تبعه کویتی که مشکوک به ابتلا به کرونا بود از محل قرنطینه خود در الجزایر گریخت.

روزنامه الجزایری النهار خبر داد این مرد از بیمارستانی در استان وهران غربی گریخته است. این فرد که چند روز قبل‌تر، از چین وارد پایتخت الجزایر شده بود به دلیل نشان دادن علائم شبیه این بیماری از هتل محل اقامتش به بیمارستان مرکزی شهر منتقل شده بود، اما بعداز مدت کوتاهی از آنجا فرار کرد.

به نوشته این روزنامه، این اتفاق باعث بسیج تمامی نیروهای امنیتی منطقه شد و ماموران او را در یک مرکز پزشکی خصوصی دستگیر کردند و دوباره به بیمارستان بازگرداندند.

تعطیلات سال نو، دلیل شیوع بیماری

یک دانشجوی اردنی که جزو اولین اتباع خارجی انتقال‌یافته از شهر ووهان چین به خارج بود، در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور از محل قرنطینه خود به خبرنگاران گفت: همزمانی شیوع بیماری با آغاز تعطیلات سال نوی چینی باعث شد این بیماری در سرتاسر چین همه‌گیر شود.

او در مورد نحوه آغاز شیوع آن در شهر ووهان افزود: روز 8 ژانویه بود که علائم این بیماری در داخل بازار حیوانات و تره‌بار شهر دیده شد؛ اولین فرد بعد از خوردن خوراک خفاش به این بیماری مبتلا شد و از آنجا که او به این بازار رفت‌وآمد می‌کرد چند نفر دیگر را در داخل بازار مبتلا کرد.

این دانشجو ادامه داد: فرد مذکور در داخل بازار دچار تب شدید شده بود و حالش آن‌قدر وخیم بود که به بیمارستان منتقل شد، اما پزشکان گفتند چیز نگران‌کننده‌ای نیست. همچنین یک مراسم شام که روز 18 ژانویه در نزدیکی بازار برگزار شده بود سبب ابتلای تعداد زیادی از حاضران شد و از همین رو مسئولان، بازار تره‌بار شهر را تعطیل کردند.

او تاکید کرد: شهر ووهان یکی از شهرهای دانشگاهی است که دانشجویان چینی و غیرچینی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند، همزمانی شیوع این بیماری با تعطیلات سال نو باعث شد تعداد زیادی از دانشجویان چینی و خارجی شهر را ترک کنند و همین امر هم به شیوع بیشتر بیماری دامن زد.

او در مورد قرنطینه شدن شهر هم توضیح داد: روز 23 ژانویه بود که مسئولان شهر را قرنطینه کردند، فرودگاه تعطیل و حرکت قطارهای مترو نیز متوقف شد. همه ساکنان شهر به دستورالعمل مسئولان عمل می‌کردند، بیشتر در خانه بودیم و تنها برای امور بسیار ضروری و با استفاده از ماسک در خیابان‌ها تردد می‌کردیم.

بیماران حق خروج از ووهان را ندارند

سفیر مصر در چین خبر داد، 2 تبعه مصری که در زمان عبور از گیت خروج فرودگاه ووهان درجه حرارت بدن‌شان بالای 37 درجه بود اجازه ترک شهر را پیدا نکردند و نتوانستند به همراه هموطنان خود به کشور بازگردند.

او تاکید کرد، مسئولان بهداشتی به این 2 نفر اجازه ندادند شهر را ترک کنند و به بیمارستان برده شدند تا بعد از 14 روز قرنطینه برای بازگشت آنها دوباره تصمیم‌گیری شود.

انتشار اخبار کرونا یک اقدام سیاسی است

شماری از ماموران چینی که معمولاً سر و صورت خود را به طور کامل پوشانده و پشت لباس‌های سفید خود پنهان شده‌اند نیمه‌های شب به منزل «وانگ بن» در شهر ووهان حمله و او را دستگیر کردند و به سرعت با خود بردند.

وانگ ابتدا تصور می‌کرد به ویروس کرونا مبتلا شده و ماموران برای انتقالش به قرنطینه او را با خود برده‌اند، اما بعد از مدتی فهمید به دلیل صرف اوقات فراغت زیادی که بعد از شیوع بیماری به دست آورده و حضور گسترده در فضای مجازی، دستگیر شده است.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز که این خبر را منتشر کرد افزود: این لباس‌فروش ساده به جای قرنطینه و بیمارستان به سلول نیروهای امنیتی چین برده شد تا در مورد دلایل فعالیتش در فضای مجازی و انتشار کلیپ‌های مربوط به کرونا از او سوال شود، آنجا بود که واقعاً درجه حرارت بدنش بالا رفت!

به نوشته این روزنامه، تاکنون بیش از سه هزار شهروند چینی به دلیل آنچه انتشار شایعات در مورد بحران کرونا توصیف شده دستگیر، جریمه یا مجازات شده‌اند.

کرونا زن چینی را نجات داد

یک زن چینی که مورد حمله مردی قرار گرفته بود با این ادعا که به کرونا مبتلا شده از دست‌درازی او جان سالم به در برد.

روزنامه دیلی‌میل با اعلام این خبر نوشت: این زن 25ساله در منزلش مورد حمله سارقی قرار گرفت و زمانی که مهاجم قصد تعرض به او داشت، با سرفه‌های شدید ادعا کرد در شهر ووهان بوده و ظاهراً به کرونا مبتلا شده است؛ همین ادعا کافی بود تا مهاجم پا به فرار بگذارد.

مهاجم که توسط پلیس دستگیر شد اعتراف کرد: چون پولی نداشتم تصمیم گرفتم از خانه‌ای سرقت کنم ولی بعد از ورود به خانه تعرض را هم به آن اضافه کردم. منتها بعد از ادعای زن فقط 3080 یوان را از خانه برداشتم و پا به فرار گذاشتم.

کرونا برای لایک بیشتر

یک زن هنرمند کویتی با انتشار تصویری از خود در فرودگاهی در چین تعجب همگان را برانگیخت.

این هنرمند کویتی که نامش «شمس» است و حضور پررنگی در فضای مجازی دارد با انتشار تصویری از خود در یکی از فرودگاه‌های چین نوشت: «کرونا ما آمدیم.»

با وجود هشدارهایی که نسبت به سفر نکردن به چین داده می‌شود، این اقدام هنرمند کویتی واکنش شدید بسیاری از کاربران فضای مجازی را در پی داشته است.

انزوای هوایی چین

خبرگزاری اردن اعلام کرد: تاکنون 46 شرکت هوایی جهان سفرهای خود را به چین متوقف کرده‌اند. این در حالی است که چندین شرکت دیگر نیز اعلام کرده‌اند در حال بررسی این مساله هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها