کد خبر: 383381
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۳:۴۶:۵۳
| |

تلفات ویروس «کرونا» از «سارس» گذشت

تعداد موارد مرگ ناشی از ویروس «کرونا» از قربانیان ویروس «سارس» در سال 2003 فراتر رفته است.

تلفات ویروس «کرونا» از «سارس» گذشت
کد خبر: 383381
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۳:۴۶:۵۳

اعتمادآنلاین| کمیسیون بهداشت استان هوبئی چین امروز (یکشنبه، 20 بهمن) تعداد قربانیان ویروس کرونا را 803 نفر اعلام کرد. براین اساس آمار مبتلایان به ویروس کرونا از 34 هزار و 800 نفر گذشت.

طبق آمار، تعداد کسانی که تاکنون بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، از تعداد قربانیان ویروس «سارس» در سال 2002 و 2003 گذشت. 774 نفر به دلیل ابتلا به سارس در یک دوره 10 ماهه جان خود را از دست داده بودند.

رویترز می‌گوید، سفارت آمریکا در پکن روز شنبه تایید کرده است که یک شهروند 60 ساله این کشور در شهر ووهان، مرکز استان هوبئی، فوت کرده است. این نخستین غیر چینی است که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

وزارت خارجه ژاپن هم اعلام کرده است؛ یک مرد شهروند این کشور که با علائم ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان بستری شده بود، فوت کرده است.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تاکنون ویروس کرونا در 27 کشور شیوع یافته است و 330 نفر خارج از چین به این ویروس مبتلا هستند.

دو نفر در خارج از چین بر اثر ابتلا به این ویروس در هنگ کنگ و فیلیپین جان خود را از دست داده‌اند. این دو نفر شهروند چین بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها